معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد گفت: در شرایطی که ۲.۵ میلیارد نفر از سوء تغذیه در دنیا رنج می‌برند، اما در کشور ما سالانه ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که جهادگران نقش پررنگی در این امر دارند.

شاهپور علایی مقدم معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد در سی و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که امروز در جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: امروز بر اساس برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تحت عنوان فرماندهان و حماسه آفرینان نام‌گذاری شده است و این وظیفه استکه از سرمایه‌های ارزشمند قدردانی کنیم و تاریخ توصیفی و تدوینی که در فرمایشات مقام معظم رهبری بود را معنا کنیم.

به گفته او، امروز از مردمی‌سازی و مشارکت مردم خیلی صحبت می‌شود، اما جهاد با پشتوانه مردم بدون آمادگی و تکنولوژی خاص  در دوران جنگ تحمیلی وارد میدان شدند.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: جهاد و بسیج در کنار سپاه موجب تحول‌آفرینی شده‌اند و امیدواریم با روش تبیینی و توصیفی دفاع مقدس تحول آفرینی کنیم.

علایی مقدم با تاکید بر پشتوانه مردمی جنگ تحمیلی در مورد میزان تولید گفت: علی رغم آنکه ۲.۵ میلیارد نفر در دنیا از سوء تغذیه رنج می برند، اما در کشور ما سالانه ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که در راس آن سنگرسازان هستند. با وجود آنکه در تمام دنیا غذا و امنیت غذایی اهمیت بالایی دارد، این میزان تولید صورت نمی‌گیرد.

علایی مقدم ادامه داد: در کشور ما ۱۲۵ میلیون تن غذا تولید می‌شود که در این زمینه نیز جهادگران ایفای نقش می‌کنند و این در حالی است که در تمام دنیا غذا و امنیت غذایی اهمیت بالایی دارد، این میزان تولید صورت نمی‌گیرد.

به گفته او، در زمان حمله رژیم بعث عراق به خاک ایران با حمایت آمریکا و ۱۶ کشور دنیا، انقلاب اسلامی نوپا بود و پایه‌های نظام هنوز تثبیت نشده و نیرو‌های ارتش و سپاه آماده نبودند. 

علایی مقدم ادامه داد: با شروع جنگ، مردم پای کار آمدند، امروز از مشارکت مردمی صحبت می‌شود، اما نهاد جهاد در آن زمان به پشتوانه مردم پایه گذاری شده بود. 
او افزود: در آن دوران غیرت، تعصب و معنویت مطرح بود و جهادگران در کنار ارتش و سپاه ظاهر شدند؛ مهندسی رزمی و پشتیبانی جنگ با پشتوانه مردمی طراحی شد و جهادگران در این عرصه پا به پای جنگ و در کنار ارتش و سپاه پیش رفتند. 

معاون وزیر ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند رزمندگان برای دفاع از خاک و اسلام به میدان رفتند و این شهادت و جانبازی در راه خدا بوده است. اگر امروز بیداری اسلامی در کشور‌ها ظهور کرده، آیینه این بیداری عظمت دفاع مقدس بوده است. ایران با رهبری جهان شمول مقام معظم رهبری به یکی از قدرت‌های منطقه تبدیل شده است.

او با بیان اینکه جهاد و بسیج دو بال ارتش و سپاه هستند، گفت: این دو بال باعث تحول در ارکان کشور شده اند. 

رئیس کمیسیون مرکزی ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با روش تبیینی و توصیفی دفاع مقدس قله‌های عزت را فتح کنیم.

علایی مقدم ادامه داد: سیر تکاملی جهاد کشاورزی، از سنگر سازی در جبهه‌ها آغاز شد و پس از آن وزارت جهاد سازندگی تشکیل شد که رسالت آن عبادت، معنویت، محرومیت زدایی، سازندگی روستاها، توزیع عادلانه ثروت و لبیک به امام خمینی (ره) بود. 

او گفت: وزارت جهادکشاورزی اولین وزارت خانه‌ای است که اداره کل ایثارگران دارد و ارزیابی ایثارگران را انجام می‌دهد.

تحریف، بزرگترین خطر در کمین دفاع مقدس است

در ادامه سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، کفت: هیچ کدام از جانبازان و فرماندهان نیاز به تشکر ما ندارند؛ چرا که ما نیاز به شهدا و جانبازان و ایثارگران داریم.  

او درباره الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت و نقش آن در جامعه گفت: بهترین مسیر در این زمینه تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است. برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از زمینه‌های مختلف هنری و کتاب می‌توان استفاده کرد.

اوحدی با بیان اینکه باید عمیق‌تر به موضوع شهدا و دفاع مقدس بپردازیم، افزود: باید دوران دفاع مقدس به خوبی روایت‌گری شود تا از تحریف ان جلوگیری کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان گفت: صهیونیست‌های جنایتکار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم مظلوم غزه را به شهادت رساندند که اغلب آنها شامل زنان و کودکان بی گناه می‌شود.

اوحدی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در شهادت فرماندهان حزب‌الله لبنان گفت: شهادت فرماندهان حزب الله خدشه‌ای در عزم و اراده آنها در نابودی جنایتکاران صهیونیست ایجاد نمی‌کند و جبهه مقاومت پیروز نبرد حق علیه باطل است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار