معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با تأکید بر اینکه امنیت و اقتدار ایران مرهون خون جوانان دوران دفاع مقدس است، گفت: امروز به برکت این فداکاری‌ها دشمنان در برابر ایران احساس ضعف می‌کنند.

 امیر دریادار مهدی خواجه امیری، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در مراسم گرامیداشت روز سرباز که در شبستان حضرت زهرا (س) حرم حضرت معصومه (س)، برگزار شد اظهار داشت: امنیت، اقتدار و استقلال ایران، مرهون خون بهترین جوانان این سرزمین است که در دوران دفاع مقدس برای حفاظت از ایران و اسلام جان خود را نثار کردند.

وی افزود: امروز ایران به برکت فداکاری این جوانان و سربازان عزیز، از امنیت کامل برخوردار است و مردم کشور ما در آرامش به امور زندگی خود مشغول‌اند.

خواجه امیری با اشاره به اقتدار ایران در منطقه و جهان گفت: امروز جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی به برکت خون شهدا و جوانان میهن به دست آمده و این اقتدار باید حفظ شود.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با تأکید بر لزوم حفظ بازدارندگی در برابر دشمنان افزود: دشمنانی که به زنان و کودکان نیز رحم نمی‌کنند و هر روز شاهد جنایت‌های آنان در سرزمین‌های اسلامی، از جمله غزه، هستیم، باید همواره در برابر ایران احساس بازدارندگی کنند.

تنوع تجهیزات تولیدشده توسط وزارت دفاع

خواجه امیری تصریح کرد: وزارت دفاع با تولید تجهیزات موردنیاز کشور برای دفاع از خود و حفاظت از مرز‌های ایران، به طور کامل در صحنه ایستاده و آماده است.

وی به تنوع تجهیزات تولیدشده توسط وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: این تجهیزات بازدارندگی لازم را برای نیرو‌های مسلح فراهم کرده و با تحویل آنها به یگان‌های رزمی، آمادگی‌های دفاعی کشور افزایش‌یافته است.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع ادامه داد: امروز وضعیت ما از نظر تولید تجهیزات نظامی و دفاعی به‌هیچ‌وجه با دوران پیش از انقلاب اسلامی قابل‌مقایسه نیست. در آن زمان حتی برای تأمین کوچک‌ترین تجهیزات هم وابسته بودیم.

خواجه امیری افزود: اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که توانمندی‌های ما در حوزه دفاعی به‌گونه‌ای است که دشمنان ما را برای صادرات تجهیزات نظامی تحریم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این توانمندی‌های نظامی امروز کشور، ملموس و قابل‌مشاهده است و نشان از رشد و پیشرفت ایران در عرصه دفاعی دارد.

اهمیت آموزش مهارت آموزی سربازان

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در ادامه به اهمیت آموزش سربازان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، اقدامات بسیار خوبی در حوزه آموزش سربازان در حال انجام است و استعداد‌های آنها تبدیل به ظرفیت‌های سازنده برای کشور می‌شود.

وی به نقش دوره‌های مهارت‌آموزی در پادگان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها فرصت مناسبی برای اشتغال سربازان پس از پایان دوران خدمت فراهم می‌کنند و باعث ارتقای توانمندی‌های آنان می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تأکید کرد: امروز سربازان ما علاوه بر آمادگی در برابر جنگ‌های سخت، باید برای مقابله با جنگ‌های شناختی و ترکیبی دشمنان نیز آماده باشند.

خواجه امیری افزود: با بصیرت و آگاهی سربازان نسبت به شرایط کنونی، توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد و کشور در برابر جنگ‌های جدید مقاومت خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند و آماده‌اند که برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، قطره‌قطره خون خود را فدا کنند.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار