مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بانوان جانباز و ایثارگر آینه تمام نمای فداکاری و مقاومت هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.

 زهرا ابراهیمی در دیدار اعضای کمیته بانوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با ۲ بانوی جانباز استان سیستان و بلوچستان گرامیداشت هفته دفاع مقدس  گفت: زنان همواره در طول تاریخ پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف حضور موثر داشته اند.
وی ادامه داد: شما جانبازان حق بزرگی بر گردن نظام دارید و امروز مسوولان و مردم قدردان ایثارگری‌های شما عزیزان هستند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید ایثارگری‌های شهدا و جانبازان به آحاد جامعه، به ویژه نسل امروزی به طور صحیح تبیین شود تا آنان بدانند که انقلاب با رشادت‌های چه بزرگ مردان و زنانی حفظ شده و به دست آنها رسیده است.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین ضروری است نقش ارزشمند بانوان ایثارگر در دفاع مقدس باید در تاریخ رشادت‌های این مرز و بوم ثبت شود.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به زن، جایگاه تربیتی و عزت‌بخشی است، گفت: مادران با تربیت فرزندان مومن و باتقوا موجب سربلندی کشور در عرصه ملی و بین‌المللی می‌شوند و در توسعه، عزت و افتخارآفرینی کشور نقش‌آفرین‌اند و همین موجب می‌شود که زن در جامعه به یک سرمایه ارزشمند و بزرگ تبدیل شود.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مهم‌ترین وظیفه کنونی نسلی که جنگ را زیست کرده اند یا شنیده اند برای نسلی که در آینده قرار است بخوانند و برای مادرانی که از بعد تربیتی آن بهره گیری کنند در شرایط کنونی انتقال و تصویر سازی آنچه رقم خورده و روایتگری است متناسب با نسل نوجوان و جوان امروزی که جنگ را درک نکرده و معرفی اسطوره‌ها و غیور مردان و شیر زنانی که حماسه آفریده اند و تکلیف ماست در ساحت منادی به وظیفه خود عمل کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: امروز جامعه بیش از همه نیازمند تشریح و تبیین دقیق و منطقی ابعاد مختلف دفاع مقدس و حضور بی بدیل زنان و نوجوانان و جوانان با تکیه بر محور جبهه حق علیه باطل است که در این مسیر رسانه‌ها نقش کلیدی را بر عهده دارند و باید با احساس مسئولیت در این راستا قلم بزنند، اما با وجود گذشت چند دهه از این رشادت ها، هنوز آنگونه که باید دستاورد‌ها و ظرفیت‌های بی مانند این دوران برای آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان تبیین نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار