دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: عدم اجرای مصوبات تسهیل و رفع موانع تولید در ۱۰ استان کشور با همکاری و همراهی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی به صفر رسیده است.

محمدباقر آقاعلیخانی امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور ویژه استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و در این وضعیت فضای حاکم به گونه ای است که رغبت برای سرمایه گذاری در برخی استان ها کم است.

وی با اشاره به اینکه تغییر فضای کشور نیازمند تغییر وضعیت اقتصادی است، افزود: این تغییر با عوض کردن آدم ها ایجاد نمی شود بلکه آنچه در برهه کنونی می تواند اثرگذار باشد دستیابی به تکنولوژی است.

وی یادآور شد: در ۱۰ استان کشور عدم اجرای مصوبات به صفر رسیده است و در استان هایی مانند کردستان مصوبه ملی مربوط به پرونده ای را داشته ایم که یک سال درگیر آن بوده ایم.

آقاعلیخانی بیان کرد: فضاهای سخت باید تسهیل شود تا سرمایه گذار به این استان بیاید ما در کشور با کمک دستگاه های نظارتی درصد اجرای مصوبات این ستاد را از ۷۰ به ۹۳ درصد رساندیم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه دستگاه نظارتی حق ورود به مصوبات ستاد تسهیل را ندارد، یادآور شد: براساس قانون هیچ کسی نمی تواند مانع اجرای مصوبات این ستاد شود.

 استاندار کردستان هم اظهار داشت: قانونگذار در رفع موانع تولید فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برای رفع موانع موجود در بخش تولید ایجاد کرده است لذا باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برد.

آرش زره‌تن لهونی با بیان اینکه بر اساس آمار ارائه شده تعداد مصوبات اجراشده این کارگروه در استان کردستان ۷۱ درصد است، گفت: میانگین متوسط اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشوری ۹۳ درصد است که میزان اجرای مصوبات این کارگروه با متوسط کشوری ۲۲ درصد فاصله دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در جلسه آینده کارگروه باید دلایل این مسئله مطرح شود، تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای کاهش این فاصله و حتی بالاتر از میانگین کشوری به بهترین نحو ممکن استفاده کرد و از هیچ تلاش برای تحقق این امر دریغ نکرد.

زره‌تن لهونی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی که عملکرد پایینی در اجرای مصوبات داشته‌اند در جلسه آینده دلایل توجیهی عدم اجرای مصوبات ستاد را ارائه دهند، افزود: هریک از دستگاه‌های اجرایی اگر توانایی اجرای مصوبات ستاد را ندارد در همان جلسه با دلایل توجیهی، مطرح کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه عدم ریسک‌پذیری از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد، گفت: بایستی مدیران در اجرای برنامه‌ها و مصوبات ریسک‌پذیر باشند، اما با ریسک منطقی و در چهارچوب قانون عمل کنند.

بر اساس آمار ارائه شده در این جلسه، تعداد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان از ابتدای امسال تا کنون ۱۹۵ مورد بوده که از این میزان ۱۱۸ مصوبه اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.