سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد تیمش برابر تیم استقلال در دربی ۱۰۴ توضیحاتی را بیان کرد.

خوان کارلوس گاریدو سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس  در باره برد تیمش برابر تیم استقلال در دربی ۱۰۴ اظهار کرد: نکته اول این است در تمام دنیا، نتیجه را تحلیل می‌کنند. یک صحنه می‌تواند نظر همه افراد را تغییر بدهد و شرایط را عوض کند. سرمربی همیشه وابسته به نتایج است.

او افزود: از پیاده شدن تفکرات خود در زمین خوشحال هستم.   باید از شرایطی که ایجاد شده است، لذت ببریم، چون همه کار‌های ما درست از آب درآمده است. کار می‌توانست به همین شکل باشد و نتیجه فقط به‌خاطر یک حرکت عوض می‌شد. با این حال می‌خواستیم همین کار را در زمین انجام بدهیم و باید متوجه شویم که این فوتبال است. همه ما خوشحال هستیم و باید به تیم تبریک بگویم که بازی بسیار خوبی ارائه کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه مسابقه با یک حرکت ممکن است تغییر کند. می‌توانستیم یک بر صفر ببازیم؛ صفر - صفر مساوی کنیم یا گل تساوی را در دقایق آخر دریافت کنیم. کار همان کار است. در آن شرایط نیز سرمربی همین تیم را انتخاب می‌کند. من نظرم را درباره فوتبال تکرار کرده‌ام. همه بازیکنان خیلی خوب بودند و بازی بسیار خوبی ارائه کردند.

گاریدو با بیان اینکه شاگردانش از دشواری دیدار با استقلال آگاه بودند، عنوان کرد: استقلال سختی‌هایی را در طول مسابقه تحمیل کرد. همه بازیکنان از لحاظ تاکتیکی، تمرکز خیلی بالایی داشتند و وظایف خود را انجام دادند. می‌توانم نام برخی بازیکنان را برجسته کنم، اما همه آنها عملکرد خوبی داشتند. کار‌هایی که در مسابقه نیاز داشتیم، انجام دادیم و کنترل بازی را در اختیار گرفتیم.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: به تیم تبریک می‌گویم، بازی خوبی انجام دادند. نتیجه این بازی شاید با یک حرکت تغییر می‌کرد. کار همان کار است و کار در طول هفته هم به همین شکل است و انتخاب‌های سرمربی هم همین بوده است. نظرم را در مورد فوتبال به شما گفتم. بازی را بردیم، چون بازیکنانم بازی خوبی انجام دادند با وجود اینکه سختی‌های بازی را می‌دانستند. تمام بازیکنان از نظر تاکتیکی تمرکز بالایی داشتند و وظیفه‌های خود را انجام دادند. فکر می‌کنم در داخل بازی کم کم کنترل بازی را به دست گرفتیم. لحظاتی وجود داشت که احساس برنده بودن را داشتیم. بازی تقریبا مساوی بود و فشار بالایی داشت. سخت است که در زیر فشار فوتبال خوبی بازی کنید.

او افزود: این سه امتیاز برای ادامه مسیر مهم است. طرفداران ما از این نتیجه خوشحال هستند. بازیکنانم با نظم کار می‌کنند. به همین دلیل اعتماد به نفس بالایی دارند. کسی که استحقاق دارد بازی می‌کند و این بازیکنان را سرمربی انتخاب می‌کند. وقتی از من می‌خواهند که بازیکن دیگری را بازی بدهم، اما  من این کار را نمی‌کنم، من حرفه‌ای هستم و می‌خواهم که بهترین عملکرد را داشته باشم.

گاریدو درباره تصمیمات تاکتیکی‌اش و این که چگونه توانست عناصر تهاجمی استقلال خصوصا رامین رضاییان را کنترل کند؟ گفت: این یکی از نکات کلیدی بازی بود. لازم بود که تحلیل کنیم و ببینیم چگونه می‌خواهند کار کنند. تحلیل تاکتیکی وجود دارد. بازیکنان باید بدانند که مشکلی که در بازی پیش می‌آید چگونه آن را حل کنند، سوال خوبی پرسیدید.

سرمربی پرسپولیس درباره  تیم رقیب خود گفت: رقابت سختی است. در داخل فوتبال جزییات کوچک تاثیرگذار هستند. یکی از حرکت‌های استقلال ممکن بود گل شود و همه چیز تغییر پیدا کند. نکونام مثل بنده می‌داند فوتبال یعنی چه، برخی مواقع تحلیل دقیقی نیست و اگر ببرد خوب است و اگر ببازد بد است، اما من بازی را تحلیل می‌کنم، بازی سختی بود. ما استحقاق برد را داشتیم.

گاریدو تصریح کرد: از پرسپولیس می‌خواهند که همیشه ببرد، بازیکنان خوبی داریم و باید اسکواد خود را مدیریت کنیم و این یکی از مشکلات سرمربی است. بازیکنان خوب زیادی داریم، بعضی از بازیکنان به ما اضافه شدند. برای اینکه یک نفر بازی کند یا نکند، بازیکنانی که بازی نمی‌کنند باید به تیم کمک کنند. اینکه درباره بازی نکردن برخی بازیکنان می‌پرسید این خجالت آور است. مدیریت این داستان برای سرمربی سخت است. من خوشحالم که نهایت سعی خود را می‌کنم. جزییات زیادی است که سرمربی باید کنترل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار