مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمان گفت: بیش از ۲۴۰ هزار تُن گندم به ارزش ۴ هزار و ۳۰۰ همت از گندم کاران استان کرمان خریداری شده است.

داریوش ماهری گفت: بیش از ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان گندم‌کار استان کرمان تا پایان تابستان پرداخت شده است و مبالغ باقی مانده نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی با اشاره به خرید تضمینی گندم در استان کرمان از ۶ فرودین امسال افزود: در سال زراعی ۱۴۰۳ میزان ۲۴۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم به ارزش ۴ هزار و ۳۰۰ همت از گندم کاران استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان بیان کرد: بیش از ۱۷۰ هزار تن از گندم خریداری شده مربوط به جنوب استان و حدود ۷۰ هزار تن نیز مربوط به شمال کرمان است.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تن از گندم خریداری شده خبازی و برای استفاده نانوایی و مابقی ۴۲ هزار تن گندم دروم و مخصوص تولید ماکارونی است.

ماهری تصریح کرد: میزان مصرف سالانه گندم استان کرمان، حدود ۳۵۰ هزار تن و بقیه نیاز از خارج استان تهیه می‌شود که کار خرید آن انجام گرفته و در حال حمل به کرمان است.

وی بیان کرد: نیاز گندم استان کرمان تا پایان امسال تامین شده که در سیلو‌ها ذخیره‌سازی می‌شود تا به لحاظ گندم و آرد مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: شهرستان‌های فاریاب، قلعه گنج، رودبارجنوب، و اُرزوئیه از مناطق کاشت و برداشت گندم در استان کرمان طی امسال هستند.

برچسب ها: خرید گندم ، سال زارعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار