فرماندار همدان گفت:اگرمصرف و برداشت مدیریت نشود تأمین آب همدان با مشکل مواجه خواهد شد.

مسلم مخفی در جلسه مدیریت منابع آب شهرستان اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه تأمین آب شهرستان همدان انجام شده است، اما این فعالیت‌ها برای این حوزه کافی نیست.

فرماندار همدان در ادامه گفت: امور آب استان برای تامین آب شرب همدان به خصوص انتقال آب رودخانه‌های بالادست سد اکباتان باید به دنبال جذب اعتبارات ملی باشد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری همدان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در حد مقدور برای تأمین زیرساخت‌های انتقال آب همکاری داشته است تاکید کرد: متاسفانه میزان بودجه در اختیار شهرستان جوابگوی تأمین همه این نیاز‌ها نیست.

فرماندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر میزان برداشت از سد اکباتان بالاتر از میزان مورد انتظار است، خاطر نشان کرد: با مدیریت تأمین آب از سد تالوار، رودخانه عباس آباد و رودخانه‌های بالادست سد اکباتان باید ذخیره مطمئن آب مورد نیاز شهرستان همدان را داشته باشیم، چرا که پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش بارندگی در پاییز امسال است.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که به منظور آب‌رسانی به روستا‌های همدان انجام شده است، افزود: ادامه این اقدامات مشکلات ما را در روستا‌ها به کمترین میزان کاهش خواهد داد.

مخفی در پایان اظهار کرد: لازم است از مردم عزیز بخواهیم صرفه‌جویی لازم را در مصرف آب داشته باشند.

برچسب ها: فرمانداری ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.