درآستانه برگزاري اجلاس سالانه مجمع جهاني اقتصاد در داووس سوئيس، گروه‌هاي فعال و معترضان ضد نظام سرمايه داري از سراسر جهان در تدارک برپايي تظاهرات گسترده ضد داووس هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان؛ گروه‌هاي فعال اعلام کردند که آن‌ها قصد دارند، در اعتراض به سياست‌هاي مجمع داووس که از روز چهارشنبه آغاز مي‌شود، در محل برگزاري اجلاس تظاهرات کنند.

در حالي که پليس از اتخاذ تدابيري براي مقابله با اعتراضات برنامه‌ريزي شده خبر داده، نگراني‌ها از بروز درگيري‌هاي احتمالي ميان معترضان و نيروهاي امنيتي بيش از پيش افزايش يافته است.

معترضان ضد وال استريت نيز در اعتراض به حرص و آز شرکت هاي بزرگ، قدرت بخش مالي و نظام مالي جهاني، سرگرم ساخت يک اردوگاه يخي در بندر اسکي داووس هستند.

سازمان‌دهندگان مجمع جهاني اقتصاد مي‌گويند نزديک به ۴۰ نفر از روساي دولت و رهبران بانک‌هاي مرکزي از جمله ۲۶۰۰ نماينده از نزديک به يک صد کشور دنيا در اين اجلاس شرکت خواهند کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، رياست اين اجلاس سالانه را که بر حل و فصل بحران بدهي اروپا متمرکز شده است، برعهده خواهد داشت.

در همين حال، کلائوس شواب، موسس مجمع داووس گفت: نظام فعلي سرمايه‌داري در پاسخ به مشکلات و خطراتي که دنياي امروز را تهديد مي‌کند، ناتوان است.وي افزود: "بايد امروز اين موضوع را درک کنيم که حل و فصل مشکلات با استفاده از الگوهاي قديمي و ناپايدار فقط ما را بيشتر در چاله فرو مي‌برد."


گفتني است، مجمع جهاني اقتصاد داووس از چهارشنبه پنج بهمن آغاز مي شود.مجمع جهاني اقتصاد ازسال 1971 هرساله در داووس برگزار مي شود اين مجمع يكي از بزرگترين برنامه ها درجهان براي بحث و گفتگو در موضوعات و مسائل اقتصادي است. درسال 2012، مجمع جهاني اقتصاد، با شعار تحول بزرگ: شكل گيري مدل هاي جديد برگزار مي شود. طبق سنت، روساي شركت هاي بزرگ جهان از شركت هاي نفتي و دارايي تا شركت هاي رسانه اي در داووس گردهم مي آيند.درچارچوب ديدارهاي داووس، دهها اجلاس عمومي، سمينارها و ميزگدرها، همچنين ملاقات ها و جلسات مقامات دولتي جهان به صورت دوجانبه و چند جانبه انجام مي شود؛ اما اجلاس امسال تحت الشعاع جنبش هاي اعتراضي بزرگ ضد سرمايه داري جهان به خصوص جنبش تسخير وال استريت در آمريکا خواهد بود./ا
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار