امسال شش هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت ذرت رفت و با پیش‌بینی برداشت ۶۵ تن محصول در هکتار انتظار می‌رود ۴۰۰ هزار تن محصول ذرت در استان برداشت شود.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برنامه این سازمان درکشت ذرت را دراستان چهارهزار هکتار عنوان کرد وگفت: تاکنون دربرخی از مناطق کشت این محصول ۲۵ درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.

وی افزود: ذرت تولیدی در استان از کیفیت خوبی برخوردار است و بیشترین سطح زیر کشت با ۲ هزار هکتار در شهرستان شهرکرداست وشهرستان‌های فارسان با هزار و ۵۰۰ هکتار وبروجن با ۹۰۰ هکتار ازجمله شهرستان‌هایی هستندکه کشاورزان ازکشت ذرت استقبال کرده اند.

برزگربااشاره به مطالبه برخی کشاورزان برای دریافت کود‌های فسفاته و پتاسه توزیع این محصولات را آزاد اعلام کرد وگفت: توزیع کود اوره باید براساس الگوی کشت باشد. 

وی با اشاره به وجود هزارو ۵۰ واحد دامداری صنعتی در چهارمحال وبختیاری بیشترین بازار فروش ذرت علوفه‌ای تولید شده را دراستان دانست.

برزگر ادامه داد: با راه اندازی ۱۱ مجتمع دامداری جدید در آینده نزدیک دراستان همه‌ی علوفه واحد‌ها از ذرت علوفه‌ای استان تامین خواهد شد.

روح الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: آبیاری محصول ذرت در چهارمحال و بختیاری به شیوه بارانی و تیپ است میزان راندمان مصرف آب را درکشت این محصول تا ۷۰ کاهش می‌دهد.

وی افزود: کشت ذرت علوفه‌ای از اواسط اردیبهشت تا اوایل تیرماه است و برداشت آن از اواخر شهریور تا ۲۰ مهر ماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار