مدیرکل امور عشایری لرستان از توزیع ۱۷ هزار تن نهادۀ دامی مدت‌دار بین عشایر این استان خبر داد.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: براساس طرح توسعه زنجیره گوشت قرمز، ۱۷هزار تن علوفه مدت دار چهار تا شش ماهه برای تغذیه دام در بین عشایر استان لرستان توزیع می‌شود.

هوشنگ نور محمدی افزود: توزیع این میزان علوفه دام آغاز شده و عشایر می‌توانند با مراجعه به سامانه و یا شرکت‌های تعاونی عشایری از این علوفه برای تغذیه دام خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور عشایر لرستان با اشاره به مدت دار بودن پرداخت هزینه این علوفه دام، گفت: عشایر استان با دریافت این علوفه دام هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و چهار یا شش ماه بعد هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

نورمحمدی بیان کرد: عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰هزار رأس دام دارند که ۹۰۰هزار رأس در سامانه ثبت و پلاک‌کوبی شده است.

وی گفت: عشایر لرستان ۲۵درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند و تلاش می‌شود با تأمین و توزیع علوفه دام و اقدامات دیگر، زنجیره تولید گوشت قرمز با هدف ارتقاء معیشت خانوار‌های عشایری به خوبی انجام شود.

نورمحمدی تأکید کرد: عشایر لرستان از عمده‌ترین تولیدکنندگان گوشت قرمز در این استان هستند و در حوزه‌های گردشگری، تولید صنایع‌دستی و کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: عشایر با ۸۳ هزار نفر حدود پنج‌درصد جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر این استان کوچ‌رو هستند.

برچسب ها: عشایر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.