فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ارتش قزوین در هشت سال دفاع مقدس ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والامقام را برای سربلندی، استقلال و اقتدار ایران اسلامی تقدیم کرده است.

امیر سرتیپ حسین محمد شفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در پنجمین آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان، گفت: شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بهترین تصمیم زمان خود را که همان دفاع از خاک و ارزش‌های دینی و استقلال و عزت این مرز و بوم بود را گرفتند و امروز ما نیز وظیفه داریم تا استقلال و اقتدار کشورمان را حفظ و صیانت کنیم.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس وظیفه‌ای همگانی و دایمی است بر دوش همه ما تا قدردان جانفشانی و از خودگذشتگی ایثارگران و رزمندگانی باشیم که بهترین روز‌های زندگی خود را رها کردند و برای دفاع از کشور و اقتدار آن به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

امیر سرتیپ محمد شفیعی بیان کرد: اگر رزمندگان و ایثارگران ما در دوران هشت سال دفاع مقدس جان و مال و جوانی خود را در طبق اخلاص نمی‌گذاشتند امروز ما دیگر شاهد عزت و اقتدار کنونی کشورمان نبودیم، آسایش و آرامش امروز ایران اسلامی را بایستی مدیون همه این عزیزان باشیم.

به گفته وی، در اهمیت لزوم تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران همین نکته گویا است که مقام معظم رهبری پنج سال است که به صورت متوالی شخصا پیگیر برگزاری این مراسم هستند.

امیر سرتیپ محمدشفیعی تاکید کرد: بیان اهمیت آسایش، رفاه و امنیت امروز تنها از طریق پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و تبیین آن برای جوانان ممکن است، جوانان امروز باید بدانند که کشور چه بحران و چالش‌هایی را در طول انقلاب، به ویژه دوران هشت سال جنگ تحمیلی گذراند تا اکنون در قله اقتدار و افتخار بایستد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین افزود: شهدا و ایثارگران بدون هیچ چشمداشت و توقعی از سلامت و رفاه خود برای آسایش و سربلندی ملت ایران، استقلال و عزت انقلاب اسلامی ایران گذشتند تا امروز جمهوری اسلامی ایران در اقتدار کامل به سر ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار