کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس استان اصفهان گفت: ویتامین دی (D) و قرص آهن در مدارس اصفهان در حال توزیع است.

کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس استان اصفهان با اشاره به توزیع قرص ویتامین دی (D) و آهن در مدارس گفت: اگر این توزیع در مدرسه‌ای صورت نگرفت، دانش‌آموزان و والدین می‌توانند به ستاد مرکز بهداشت در شهرستان‌های محل زندگی خود گزارش دهند تا علت را پیگیری کنیم.

میترا رضایی با اشاره به اینکه پیشینۀ سلامت برخی از دانش‌آموزان نشان می‌دهد که بسیار به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند افزود: بهتر است که این افراد واکسن آنفلوآنزا بزنند. تزریق واکسن آنفلوآنزا برای دانش‌آموزان ۸ سال به بالا قابل‌استفاده است. هم‌اکنون این واکسن در داروخانه‌های شهر توزیع شده است.


وی با اشاره به اینکه واحد سلامت مدارس در سال تحصیلی جدید به‌صورت متمرکز بر غیبت دانش‌آموزان دسترسی دارد، گفت:واحد سلامت مدارس در صورت افزایش غیبت‌ها به مراقبت‌های دقیق‌تری اقدام خواهد کرد.

 
کارشناس مسئول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس استان اصفهان با اشاره به اهمیت ویتامین دی (D) در جلوگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از سرطان و جلوگیری از نازایی افزود: بر این اساس طرح مکمل یاری ویتیامین دی (D) در مدارس و برای تمام دانش‌آموزان اجرا می‌شود.


رضایی گفت: قرص ویتامین دی (D) ماهی یک بار در اختیار دانش‌آموزان همۀ مقاطع و قرص آهن هفته‌ای یک بار در اختیار مدارس دخترانۀ متوسطۀ اول و دوم قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار