فرمانده انتظامی پایتخت گفت: طرح بزرگ مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه با هدف کاهش سرقت و نابودی شبکه‌های زیرزمینی در کشور کلید خورد.

سردار محمدیان، رئیس پلیس تهران بزرگ صبح امروز در طرح مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه اظهار کرد: طرح مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه یکی از اقدامات مهم پلیس و دستگاه قضایی است که با هدف کاهش جرم و جنایت و افزایش امنیت اجتماعی در کشور اجرا می‌شود. این طرح که از جنبه‌های مختلف حقوقی، انتظامی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته، در راستای جلوگیری از سرقت‌های متعدد و کاهش معضلات مرتبط با خرید و فروش اموال مسروقه طراحی شده است.

وی گفت: این طرح دارای چندین هدف اصلی است. نخستین هدف، پیشگیری از سرقت‌های خرد و کلان است که نه تنها اموال عمومی و خصوصی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد، بلکه سبب ایجاد نارضایتی و ناامنی اجتماعی می‌شود. دومین هدف، مقابله با شبکه‌های حرفه‌ای و سازمان‌یافته‌ای است که در خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت می‌کنند. این شبکه‌ها نه تنها خود عامل تشدید سرقت هستند، بلکه باعث گسترش جرم و فساد در جامعه می‌شوند. سومین هدف طرح، افزایش کارایی و اثربخشی دستگاه‌های انتظامی و قضایی در مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه است.

سردار محمدیان بیان کرد: طرح مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه از چند مرحله مختلف تشکیل شده است. ابتدا نیروی انتظامی از طریق روش‌های اطلاعاتی و با همکاری نهادهای امنیتی اقدام به شناسایی و دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه می‌کند. در این مرحله، استفاده از فناوری‌های نوین نظارتی و اطلاعاتی مانند دوربین‌های مداربسته، تحلیل داده‌ها و همکاری‌های بین‌نهادی بسیار اهمیت دارد.

سردار محمدیان بیان کرد: در عملیاتی که کمتر از ۷۲ ساعت به طول انجامید، ۲۴۷ متهم شامل مالخر، سارق و زاغ‌زن دستگیر شدند.

او گفت: این افراد در قالب ۵۳ باند سرقت و مالخری فعالیت می‌کردند و تعداد و ارزش اموال کشف شده بسیار چشمگیر است.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: از جمله اموال کشف شده می‌توان به بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه هوشمند، صد‌ها قطعه خودرو، ۲۰ دستگاه خودرو و تعدادی موتورسیکلت اشاره کرد.

سردار محمدیان بیان کرد: پلیس دفاتری دارد که مردم باید اموال خریداری شده و تعویضی را در آن ثبت کنند. در صورت عدم ثبت، مجوز فعالیت لغو می‌شود و اجازه ادامه کار نخواهند داشت. همچنین، صفحات مجازی مرتبط با این افراد نیز مسدود خواهد شد.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
اینا همه اش فیلمه پلیس و دادگستری بزرگترین حامی غیر مستقیم جرم و جنایتن چون حیاتشون به وجود این چیزا بستگی داره البته فقط اونایی که بهشون میرسونن و درصد میدن
آخرین اخبار