رییس شورای اسلامی شهر یزد، از آغاز قرارداد خواهر خواندگی شهر میراث جهانی یزد با شهر‌های داخل کشور خبر داد.

عزیزالله سیفی رییس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا گفت: شهر میراث جهانی یزد قرارداد خواهر خواندگی با شهر‌های داخل کشور را به عنوان پایلوت کشور انجام داد و این اقدام باعث رونق بیشتر در بخش‌های مختلف شده و روند همکاری‌ها را تسریع می‌کند.

وی افزود: قرارداد خواهرخواندگی عمدتاً با شهر‌های دیگر کشور‌ها انجام می‌شد و لذا با پیشنهاد شورای ششم شهر یزد و موافقت وزارت کشور برای اولین بار این قرار داد با شهر‌های داخل کشور نیز انجام شد و شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایلوت در این زمینه اقدام کرد.

سیفی ادامه داد: در اولین اقدام، شهر یزد و بندر انزلی خواهر خوانده شدند و در اقدام بعدی نیز شهر لار در استان فارس خواستار این اقدام شده و لذا برنامه ریزی لازم در این زمینه در حال انجام است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهر لار در استان فارس قرار دارد و از شهر‌هایی است که در بحث‌های اقتصادی فعالیت بسیار زیادی خصوصا در عرصه بین المللی و دارای فرودگاه بین المللی است.

سیفی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر یزد با همراهی شهردار بازدیدی از شهر لار و فرودگاه بین المللی و طرح‌های در دست اقدام و بافت تاریخی این شهر داشتند و نشستی نیز با فرماندار و شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

وی افزود: با توجه به گردشگری سلامت مقرر شد پروازی بین یزد و لار برقرار شود تا مراجعه کنندگان بین المللی نیز بتوانند با استفاده از این ظرفیت در شهر یزد حضور پیدا کرده و گردشگری سلامت شاهد رونق بیشتری باشد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: همچنین بازدیدی نیز از پروژه‌های دردست اقدام شهر لار داشتیم که عمدتا با استفاده از ظرفیت خیری در حل ساخت است و اعلام آمادگی شد تا ازسرمایه گذاران این منطقه در طرح‌های در دست اقدام شهر میراث جهانی یزد نیز حضور پیدا کنند همچنین خواهر خواندگی بین یزد و لار نیز در دست اقدام وبرنامه ریزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.