فرمانده پایگاه شکاری هوایی بندرعباس گفت: نیروی هوایی در اوج توان و قدرت خود قرار دارد و هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی به میهن اسلامی را تحمل نخواهد کرد.

 ‌امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه «پلاک ۸» شبکه خلیج فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی هوایی ارتش، با اشاره به نقش بی‌بدیل این نیرو در ایستادگی در برابر پیشروی رژیم بعث عراق اظهار داشت: در شرایط بحرانی آغاز جنگ، در حالی که کشور در اوضاع انقلابی قرار داشت و نیرو‌های مسلح از هماهنگی کافی برخوردار نبودند، نیروی هوایی ارتش به عنوان آماده‌ترین نیروی نظامی کشور، نقش کلیدی در مقابله با تجاوزات دشمن بعثی ایفا کرد.

وی با اشاره به حمله اولیه نیروی هوایی ایران تنها دو ساعت پس از شروع جنگ افزود: نیروی هوایی با ۶ فروند جنگنده فانتوم اف-۴ به خاک عراق حمله کرد و این آغاز دفاعی بود که بعد‌ها به پیروزی‌های بزرگی منجر شد.

امیر سرتیپ دوم حیدریان تصریح کرد: در عملیات «کمان ۹۹» که با حضور ۱۴۰ فروند جنگنده ایرانی انجام شد، ۸۰ درصد از توان عملیاتی دشمن به‌ویژه در حوزه هوایی از کار انداخته شد که این پاسخ سخت و کوبنده نقش بزرگی در ناکامی صدام حسین در رسیدن به اهدافش داشت.

فرمانده پایگاه شکاری هوایی بندرعباس با اشاره به رشادت‌های کارکنان فنی و پروازی نیروی هوایی در دوران بعد از جنگ، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای به‌روزرسانی و تقویت نیروی هوایی با تکیه بر توان داخلی و جوانان متخصص انجام شده و مردم اطمینان داشته باشند که نیروی هوایی در اوج توان و قدرت خود قرار دارد و هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی به میهن اسلامی را تحمل نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.