مدیر جهادکشاورزی پیرانشهر گفت: امسال ۷۰ هزار تُن گندم مازاد برنیاز کشاورزان این شهرستان خریداری شده که مشابه میزان خرید پارسال بوده است.

عمر علیپور مدیر جهادکشاورزی پیرانشهر با اشاره به اینکه امسال ۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان پیرانشهری خریداری شده، گفت:  همچنین در مجموع ۹۲ هزار و ۲۰۶ هزار تن گندم از مزارع دیم و آبی این شهرستان تولید و بالغ بر ۱۰ هزار تن بذر فرآوری شده است.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پیرانشهر به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۲ هزار هکتار نیز گندم دیم است.

مدیر جهادکشاورزی پیرانشهر ادامه داد: میانگین برداشت گندم آبی در این شهرستان حدود ۴.۵ تن و در مزارع دیم نیز ۲.۶ تن بوده که باتوجه به استفاده از بذر‌های اصلاح و گواهی شده، کشت به موقع و رعایت تناوب، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و آفت و بیماری، نسبت به میانگین استانی بیشتر است.

علیپور اظهار کرد: پارسال نیز در مجموع ۹۶ هزار تن گندم از سطح مزارع پیرانشهر تولید شد که حدود ۷۰ هزار تن توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده بود.

وی گفت: در سال زراعی جدید با توجه به سطح و برنامه ابلاغی سازمان جهادکشاورزی استان، ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۱۰ هزار هکتار گندم دیم در قالب طرح جهش تولید در دیمزار‌ها خواهیم داشت وکشت این محصول مهم وبا ارزش از دهم مهرماه در شهرستان شروع خواهد شد.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جزو منابع پر آب منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.