به گفته ترامپ واشنگتن در جنگ اوکراین «گیر» کرده است و نباید انتظار شکست مسکو را داشت، زیرا روسیه هیتلر و ناپلئون را شکست داد.

دونالد ترامپ ضمن سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی جورجیا گفت: «دیروز یکی به من گفت آنها (روس ها) هیتلر، ناپلئون را شکست دادند. آنها این کار را می‌کنند، آنها می‌جنگند.»

نامزد حزب جمهوری خواه تاکید کرد که ایالات متحده «در این جنگ گیر کرده است» و وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات، مذاکرات صلح بین دو طرف را برقرار و بحران اوکراین را حل کند.

به گفته وی، واشنگتن باید از درگیری در اوکراین خارج شود.

ترامپ افزود: بایدن و کامالا ما را وارد جنگ در اوکراین کردند و حالا نمی‌توانند ما را بیرون بیاورند. من مذاکره خواهم کرد و تا زمانی که پیروز نشویم، آن را ترک نخواهیم کرد.»

پیش از این، سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفته بود که طی بیست سال گذشته، یک سیاست خارجی تهاجمی به خود ایالات متحده آسیب رسانده است.

پیش از این، رویترز گزارش داده بود که کیت کلوگ و فرد فلیتز مشاوران ترامپ طرحی را برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین به او ارائه کردند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اجرایی خواهد شد. آنها همچنین اشاره کردند که در صورت امتناع روسیه از مذاکره، آمریکا باید کمک به اوکراین را افزایش دهد. به گفته مشاوران، فدراسیون روسیه «می تواند متقاعد شود تا پای میز مذاکره بنشیند و قول دهد پیوستن اوکراین به ناتو را برای مدت طولانی به تعویق بیندازد.» 

یاد آور می‌شود زلنسکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با مذاکره با روسیه مخالفت کرد. او احتمالا طی روزهای آینده با ترامپ دیدار کند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
زمان ناپلئون و هیتلر بمب اتم نبود. اما الان در صورت جنگ روسیه و آمریکا هر دو کشور نابود خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
با زبان بی زبانی نیات پلید بلند مدت کشورهای غربی بظاهر صلح طلب را برملا می‌کند ،،کاش سیاست مداران بصیرت بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
بابا اینا برای تبلیغات خودشون میان یه سری حرفا میزنن... فعلا که روسیه گیر کرده
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۲:۲۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
پس ترامپ تاریخ رو نخونده یا تاریخ تحریف شده به خوردش دادن.دلیل پیروزی روسیه کمک های شدید آمریکا در جنگ به روسیه بود که توانست جلوی آلمان قهرمان دوام بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
نظر شما نشان از تعصب پوچی هست که به آمریکا دارید
آخرین اخبار