مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۱ ایستگاه شتاب‌نگار برخط و دیجیتال در سطح استان برای پاسخ‌دهی سریع به مخاطرات زلزله نصب و عملیاتی شده است.

بهزاد شاکرمی امروز صبح در جلسه پیگیری نصب شتاب‌نگار‌ها که در سالن جلسات اداره راه و شهرسازی برگزار شد اظهار کرد: باتوجه‌به شکل زمین ساختی و موقعیت جغرافیایی و همچنین قرارگرفتن لرستان در مجاورت ابر گسل زاگرس و گسل دورود؛ این استان پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه در ایران با خطر نسبی زیاد قرار دارد.

وی افزود: باتوجه‌به ضوابط اجرایی آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله استاندارد لزوم اندیشیدن به مسائل مدیریتی و برنامه‌ریزی در خصوص مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در این راستا الزامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان رعایت اصول ایمنی در ساخت‌وساز‌ها را یکی از عوامل کاهش خسارت‌های ناشی از زمین‌لرزه عنوان کرد و گفت: تهیه نقشه مخاطرات زمین‌شناسی و نظارت بر ساخت‌وساز‌ها از وظایف راه و شهرسازی است که به طور جد و بادقت انجام می‌گیرد.

شاکرمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های شتاب‌نگار برخط و دیجیتال طی سه‌فاز عملیاتی و در اکثر شهر‌های استان نصب شده است بیان کرد: سال ۱۳۹۷ و در فاز نخست چهار ایستگاه شتاب‌نگار برخط و ۱۶ ایستگاه شتاب‌نگار دیجیتال در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده است.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی لرستان افزود: سال ۱۴۰۱ و با اجرایی‌کردن فاز دوم؛ ۱۰ ایستگاه برخط و ۳ ایستگاه شتاب‌نگار دیجیتال در مناطق مختلف استان نصب شده است.

وی افزود: در عملیاتی‌کردن فاز سوم در خردادماه سال ۱۴۰۲ تعدد ۶ دستگاه شتاب‌نگار برخط و دو دستگاه شتاب‌نگار دیجیتال در سطح استان نصب راه‌اندازی شده است.

شاکرمی عنوان کرد: در مجموع ۴۱ ایستگاه شتاب‌نگار برخط و دیجیتال در سطح استان لرستان برای پاسخ‌دهی سریع به مخاطرات زلزله نصب و عملیاتی شده است.

وی به اثرگذاری تحریم‌های ظالمانه در خرید شتاب‌نگار‌های جدید هم گریزی زد و گفت: باتوجه‌به اینکه این شتاب‌نگار‌ها را باید از کشور‌های اروپایی خریداری کرد وجود تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی باعث شده است تا در اضافه‌کردن ایستگاه‌های جدید شتاب‌نگار با مشکل مواجه شویم.

 

برچسب ها: لرستان ، شتاب نگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.