در آیین ملی تجلیل و تکریم «پیشکسوتان دفاع مقدس استان تهران» از ۱۸ پیشکسوت حوزه دفاع مقدس تقدیر شد.

آیین ملی تجلیل و تکریم «پیشکسوتان دفاع مقدس استان تهران» همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که از ۱۸ پیشکسوت حوزه دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد، که اسامی آنها به شرح ذیل است:

سردار قاسم کارگر، یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس، فریدون پاکچهر یکی از اساتید دفاع مقدس، عباس گودرزی‌نژاد یکی از رزمندگان جهاد سازندگی، محمدتقی حیدری‌کیان یکی از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، قاسم زرین‌کمر پدر شهید و جانباز دفاع مقدس، اصغر فرنیان جانباز ۶۰ درصد، کریم حمیزی پیشکسوت بهداری دفاع مقدس، صادق صفایی، رضا مرادخانی پیشکسوت رزمنده دفاع مقدس، محمدجواد تاجداری از خانواده شهدا و ایثارگران، رحمان مظاهری، سکینه دهقان، مریم صابری، زینب شاهسون، مهین محمدی، گلبهار آهنگر، سمانه پوراکبر و فاطمه سیفی بنه کهل تقدیر شد.

در ادامه با بیت رهبری ارتباط زنده برقرار شد که طی آن برخی از پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان عرصه جهاد و مقاومت برای ارائه گزارش به مناسبت هفته دفاع مقدس به محضر آیت‌الله خامنه‌ای رسیدند.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ارائه گزارش پرداخت و گفت: امسال پنجمین آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با تجلیل از زنان پیشکسوت و همسران ایثارگران در سراسر کشور به عمل خواهد آمد. در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری دفاع مقدس به ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌های صوتی شاهد روند رو به رشد در سطح کشور هستیم. در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تولید و انتشار ۴۰ عنوان کتاب به طور متوسط تا قبل از سال ۱۳۹۱، به بیش از ۱۹۰۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲ رسیدیم. در زمینه تولید کتاب‌های صوتی از هفت عنوان کتاب در سال ۱۳۹۲، به بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۲ رسیدیم. 

سردار کارگر ادامه داد: با توجه به نقش موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت به عنوان مراجع فرهنگی و پاتوق‌های بزرگ فرهنگی برای ترویج، تحصیل و تعمیم معارف و ارزش‌های بی‌بدیل فرهنگ جهاد و مقاومت با افتتاح پنج موزه در پنج استان کشور توسط رئیس جمهور هفته آینده، ۲۹ موزه در سراسر کشور برای بهره‌برداری پیشکسوتان و جوانان و نوجوانان خواهیم داشت. ان‌شاء‌الله تا پایان سال ۱۴۰۵ هشت موزه دیگر یک موزه بین‌المللی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه با توجه به تاکید ویژه حضرت آقا مبنی بر درج ارزش‌های دفاع مقدس در کتاب‌های درسی الحمدالله تدریس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و با ابلاغ شهید رئیسی صورت گرفت، افزود: بر مبنای این مصوبه از مهر سال جاری دروس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی سراسر کشور و آموزش و پرورش به عنوان درس اصلی و الزامی تدریس می‌شود.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار