حجتالله سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه خط تندرو اتوبوس گفت: ساخت پایانه BRT چهارشیر در حال انجام است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
او افزود: یکی از بخشهای این پروژه مربوط به پایانه کارگر است که مسئله ملکی دارد و ادارهکل مسکن و شهرسازی خوزستان باید این مسئله را حل کند و با حل شدن این مشکل، توقفگاه بزرگی در این محدوده خواهیم داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به برنامهریزی برای ساخت ایستگاههای بین راهی BRT در ۲۴ نقطه گفت: در زمینه ایستگاههای بین راهی بیش از ۸ نقطه به پیمانکار تحویل داده شده و حفاری و فونداسیون این نقاط انجام شده است.
او اضافه کرد: سازه ۳ ایستگاه نصب شده است و سازه ۴ ایستگاه دیگر هم آماده شده و در این روزها نصب میشوند.
آقای سلیمانی با اشاره به علت تاخیر در بهرهبرداری از خط اول اتوبوس تندرو توضیح داد: در محل اجرای فونداسیون ایستگاهها به تاسیساتی برخورد کردیم در حالی که ابتدای پروژه، دستگاههای متولی اعلام کردند در این نقاط تاسیساتی ندارند، اما حین اجرا در تمام ایستگاهها به این تاسیسات برخورد کردیم و رفع معارض این تاسیسات گاهی تا دو ماه زمان برده است.
او ادامه داد: یکی دیگر از دلایل تاخیر در بهرهبرداری از این پروژه، منابع مالی است؛ به ویژه در نیمه اول سال، منابع مالی شهرداری به اندازه کافی تامین نشده است، در نتیجه برای تامین منابع مالی پروژه به مشکل برخوردیم که احتمالا در این روزها این چالش حل میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: دو تا چهار اتوبوس مفصلی از طریق یکی از کارخانهها برای فعالیت آزمایشی وارد اهواز میشوند تا شرایط هندسی شبکه معابر و اصلاحات مورد نیاز بررسی شود.
او در خصوص اعلام زمان بهرهبرداری از خط اول این پروژه در مهرماه گفت: اقدامات برای تامین اتوبوس، آماده کردن سازه ایستگاهها و ... انجام شده است اما با توجه به وقوع اتفاقات غیرقابل پیشبینی و مواجهه با معارضات و طولانی شدن زمان رفع معارضات، این پروژه در زمان پیشبینی شده به بهرهبرداری نرسید و برای ارائه این خدمات، نیازمند همکاری بیشتر دیگر دستگاهها هستیم.