اشپیگل گزارش داد آلمان قصد دارد نشستی میان صدراعظم این کشور با روسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست وزیر انگلیس برگزار کند.

روزنامه آلمانی اشپیگل گزارش داد در جریان سفر ماه آینده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به آلمان، دولت آلمان قصد دارد از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و کی یر استارمر، نخست وزیر انگلیس برای برگزاری نشستی بین چهار کشور دعوت کند. 

به نوشته این روزنامه، قرار است مذاکرات سران چهار کشور عمدتاً به مسائل حمایت از اوکراین اختصاص یابد. بایدن در جریان سفر ماه اکتبر خود به آلمان از پایگاه نظامی رامشتاین نیز بازدید خواهد کرد.

در ماه آوریل، مکرون رویکرد جدیدی در قبال روسیه به کشور‌های غربی پیشنهاد کرد، اما ایده او توسط بایدن و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان رد شد. 

یادآور می‌شود، مقامات آمریکایی و انگلیسی بر سر فرستادن تسلیحات دوربرد به اوکراین و صدور مجوز برای استفاده از آنها علیه روسیه به توافق نرسیدند. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «کی‌یر استارمر» نخست وزیر انگلیس تصمیم خود مبنی بر لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اوکراین و اجازه به این کشور برای حمله به خاک روسیه را به تعویق انداخته‌اند و احتمالا یکی از مهمترین محور‌های بحث آنها در جلسه چهارجانبه همین موضوع باشد.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار