عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: عدم وجود مدیریت یک پارچه شهری مشکلات فراوانی برای شهروندان به وجود آورده است که یکی از این مشکلات بحث تخریب باغ‌ها و عدم نگهداری از آنها است.

محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد در صحن علنی شورا گفت: علاوه بر نهاد‌ها و دستگاه ها، شهروندان نیز نقش ویژه‌ای در نگهداری باغ‌ها دارند و باید راهکار‌های اجرا گردد که نگهداری باغ برای شهروندان مقرون به صرفه و مفید و آورده داشته باشد.

او ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز برای کاشت درختانی که باغداران بتوانند از میوه آن درآمدی کسب کنند و ثمراتی را همراه داشته باشد، میتواند راهکار‌هایی را پیشنهاد دهد.

پارسائیان گفت: محله خرمشاه یکی از محلاتی است که با این مشکلات مواجه شده و قیمت آب منطقه از ساعتی ۵۰هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافته است، شهرداری به تنهایی قادر به حل چنین مشکلاتی نیست و دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌هایی همچون آب و فاضلاب، آب منطقه ای، مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید برای حل آن همگام با شهرداری قدم بردارند. 

پارسائیان درخصوص وضعیت باغ‌ها در دیگه مناطق شهر یزد خاطرنشان شد: متأسفانه در منطقه خیر آباد، حسن آباد و کسنویه اکثر باغ‌ها تخریب شده است و افراد سودجو در حال قطعه بندی و فروش این زمین‌ها هستند موضوعی که درخواست می‌شود کمیسیون نظارت برای حل آن پیش قدم گردد چرا که این حجم از تخریب باغ‌ها قابل قبول نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.