نخستین محموله خودرو‌های وارداتی از امارات عصر امروز سه‌شنبه با حضور استاندار هرمزگان در بندر چندمنظوره سیریک تخلیه شد.

 در آئین با حضور مهدی دوستی ۵۵ دستگاه خودروی وارداتی به منظور ترانزیت به یکی از کشور‌های همسایه، به عنوان نخستین محموله وارداتی خودرو از یکی از بنادر امارات متحده عربی در بندر چندمنظوره سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق به منظور ترانزیت تخلیه شد. 

در ابندای این مراسم "حمیدرضا محمدحسینی تختی"، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این اقدام در راستای تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه منطقه مکران انجام شده است.

وی از بندر سیریک به عنوان یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان یاد کرد و افزود:زیرساخت لازم برای رونق بخشی به بندر سیریک توسط سازمان بنادر و دریانوردی با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی با ۵۱ هکتار مساحت و ۳۶ هکتار حوضچه با پنج اسکله رمپ طراحی و ایجاد شده است.

بندر سیریک وارد مدار عملیاتی ترانزیت خودرو شد؛ تخلیه ۵۵ دستگاه با حضور استاندار هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مکران داشته و در همین راستا نیز، توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته است. 

محمدحسینی با بیان اینکه ورود خودرو از طریق بندر سیریک با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به غلاقه‌مندی شرکت‌های وارد کننده به فعالیت در این بندر، امید داریم این مقوله رونق قابل توجهی داشته باشد؛ افزود: ایجاد رویه واردات خودرو از طریق این بندر در قلب منطقه مکران، یکی از برنامه‌های ویژه در راستای رونق این بندرگاه است.

وی گفت: این بندرپاه چندمنظوره با قرارگیری در موقعیت ویژه و فاصله کوتاه به بنادر کشور‌های عمان و امارات و برخورداری از یک اسکله ۱۰۴ متری تخلیه و بارگیری ظرفیت قابل توجهی در پذیرش کالا‌های وارداتی و همچنین صادرات به این کشور را دارد. 

مدیر بنادر شرق هرمزگان افزود: از طرفی یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد بندر سیریک نزدیکی به معادن با کیفیت شن و ماسه است که توسعه زیرساخت‌ها و تقویت این بندر با هدف تامین مصالح مورد نیاز ساختمانی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نقش قابل توجهی را در ایجاد اشتغال و رونق معیشت مردم منطقه ایفا می‌کند و اقبال تجار و فعالان اقتصادی برای تجارت از طریق این بندر نیز تقویت می‌شود.

 گفتنی است؛ مراودات تجاری بین بندر سیریک با کشور عمان از دیرباز رونق داشته، اما نخستین محموله صادراتی که از این بندر صادر شد یک محموله۱۲۰ تُنی از کالا‌های غیرنفتی بود که ۱۱ خرداد ماه سال ۹۹ از طریق بندر شناص عمان صادر شد.

«بندر سیریک با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی، دارای چهار متر عمق آبخور، ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه است که ظرفیت بسیار خوبی در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا دارد».

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
برچسب ها: واردات خودرو ، سیریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.