بزرگترین مشکل در جوامع مختلف محافظت از کودکان در برابر آنچه که روزانه در اینترنت با آن مواجه می‌شوند، است.

بزرگترین مشکل در جوامع مختلف محافظت از کودکان در برابر آنچه که روزانه در اینترنت با آن مواجه می‌شوند، است؛ به ویژه در مورد ایده‌های متعصبانه و نامناسب که با عبور مخفیانه از شکاف‌ها و بهره برداری از آنها در مسیر کاملاً مخالف به کودکان آسیب می‌زنند.

طبق گزارش وب سایت رسمی یونیسف، اولین گام برای محافظت از خانواده خود در فضای آنلاین این است که از خطرات بالقوه‌ای که ممکن است فرزندتان در فضای مجازی با آن مواجه شود، مانند محتوای مضر و نامناسب، چه در حین تماشای ویدیو، چه در هنگام گشت و گذار در رسانه‌های اجتماعی، یا در حال مرور وب سایت ها، آشنا شوید. کودکان در معرض خطر دیدن محتوای نامناسب برای سن خود هستند و این محتوای مضر ممکن است شامل ویدیو‌ها یا تصاویر خشونت آمیز، خطرناک، ترسناک و غیر اخلاقی باشد.

اگر متوجه تغییری در رفتار فرزندتان شدید یا فکر می‌کنید فرزندتان تماس منفی یا ناخواسته آنلاین را تجربه می‌کند، با او صحبت کنید.

از او بپرسید در دنیای آنلاین او چه می‌گذرد، چه احساسی دارد، فقط به او گوش دهید و اگر احساس راحتی نمی‌کند با شما صحبت کند، او را تشویق کنید تا با یک فرد بزرگسال مورد اعتماد دیگر مانند یکی از اعضای خانواده، دوست خانواده یا معلم صحبت کند.

از پلتفرم‌های حامی کودک استفاده کنید، از جمله:

- سایت‌ها و موتور‌های جستجوی مناسب برای کودکان مانند KidzSearch، YouTube Kids به فیلتر و پنهان کردن محتوای نامطلوب کمک می کنند.

- یک نمایه برای فرزندتان تنظیم کنید. برنامه‌هایی مانند Netflix و امثال آن اجازه میدهند تا حساب جداگانه‌ای برای خود ایجاد کنید و این مزیت به شما در محدود کردن برنامه و محتوای قابل مشاهده متناسب با سن کودک شما کمک می‌کند.

- برنامه‌ها و بازی‌های متناسب با سن کودک را انتخاب کنید. این برنامه‌ها نیز به محدود کردن محتوای نامناسب از طریق انتخاب بازی‌ها و برنامه‌های مطلوب کمک می‌کنند. قبل از دانلود برنامه حتما نسبت به ماهیت آن آگاه شوید.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: فضای مجازی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار