نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از تأیید استخراج نشدن گاز در معدن طبس از سوی وزیر تعاون خبر داد که منجر به حادثه شده است.

اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون بهداشت تأیید کرد استخراج گاز در معدن باید انجام می‌شد که نشده است.

او افزود: بر اساس گزارش ارائه شده استخراج گاز باید انجام می‌شد، اما نسبت به این امر بی توجهی شده و معدن طبس به عنوان بزرگ‌ترین معدن بخش خصوصی به بهره برداران کوچک واگذار شده و به همین دلیل سرمایه گذاری برای خرید تجهیزات به منظور استخراج گاز انجام نشده است؛ البته بر اساس اظهارات وزیر کار با کمبود شدید دستگاه استخراج گاز در کشور مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید


اسحاقی اظهار کرد: همچنین بر اساس شواهد موجود کارگران از دو روز قبل نشتی، بوی گاز را اطلاع داده بودند. در این رابطه اگر کارگران از تجهیزات اعلام خطر نشتی گاز استفاده می‌کردند و اگر مستنداتی برای کار خود نداشتند مبلغ ۶ میلیون تومان از حقوقشان کسر می‌شد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان دولتی مسببان اصلی این حادثه هستند گفت: سال ۹۶ رئیس خانه معدن ایران هشدار می‌دهد که اعضای کمیته زغالسنگ خانه معدن به این نتیجه رسیده اند که وضعیت ایمنی معادن زغالسنگ کشور تا چه اندازه پایین و از استاندارد‌ها خارج است.

برچسب ها: نشت گاز ، انفجار معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
عرض تسلیت به خانواده ها و بازماندگان گرامی این حادثه و تقاضای برخورد فوری، جدی و قاطعانه با افراد و مسوولین مقصر در بروز این فاجعه ی دردناک. (اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم )