مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰ تقاضا برای دریافت بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور در ۶ ماهه نخست امسال توسط این اداره کل بررسی شده است که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در این مدت تقاضا برای دریافت بیمه مشاغل سخت و زیان آور در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش دارد.

او افزود: در نیمه اول امسال تعداد ۷۳ نشست مربوط به کمیته‌های تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در استان خراسان رضوی برگزار شده که از این تعداد، ۶۵ نشست کمیته بدوی و هشت نشست کمیته تجدید نظر بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تقاضا‌های مربوط به بیمه مشاغل سخت و زیان آور در نشست‌های کمیته بدوی بررسی شده است که تعداد عناوین شغلی بررسی شده، دو هزار و ۵۱۹ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

بابایی بیان کرد: مطابق با تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون بیمه تامین اجتماعی، کار‌های سخت و زیان‌آور به شغل‌هایی گفته می‌شود که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و فرد با انجام آن کار، فشار جسمی و روانی بیش از ظرفیت طبیعی را متحمل و در اثر آن به بیماری و عوارض آن مبتلا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار