رئیس جمهور ترکیه سازمان ملل را به دلیل بی‌عملی در قبال غزه محکوم کرد. 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به انتقاد از نحوه عملکرد این سازمان پرداخت. او در ابتدای سخنان خود گفت: «امروز عده‌ای از ما انتقاد خواهند کرد، اما با این وجود صریح و آشکار صحبت خواهم کرد». 

به گزارش الجزیره، اردوغان گفت: «سازمان ملل پس از جنگ جهانی دوم و کشته شدن میلیون‌ها نفر در این جنگ تاسیس شد. همزمان با تاسیس این سازمان، انتظارات برای ثبات، صلح و عدالت جهانی دوباره متولد شد. اما به صراحت بگویم، متأسفانه در چند سال اخیر سازمان ملل نتوانسته است به رسالت خود عمل کند و به تدریج به ساختاری ناکارآمد تبدیل شده است». 

او در ادامه به رنج فلسطینیان در غزه و کرانه باختری اشاره کرد و گفت: «جامعه بین‌الملل و همه ما در این خانواده بشری باید به تعهدات خود در قبال فلسطینی‌ها بدون تعلل بیشتر عمل کنیم، کاری که تاکنون انجام نداده‌ایم.»

رئیس جمهور ترکیه گفت: «نه تنها کودکان، بلکه سیستم سازمان ملل نیز در غزه در حال مرگ است. حقیقت و ارزش‌هایی که غرب مدعی دفاع از آن است در حال مرگ است... من آشکارا می‌پرسم:‌ای سازمان‌های حقوق بشری، آیا مردم در غزه و کرانه باختری انسان نیستند؟»

نشست مجمع عمومی سازمان ملل از امروز آغاز شده و پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در آن به سخنرانی پرداخته است. گوترش در این سخنرانی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را یک «کابوس بی‌پایان» خواند که می‌تواند «منطقه را به آتش بکشد».

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار