مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: با توجه به ستفاده از مصالح محلی و وجود عوارض طبیعی و غیر همسطح امکانی برای تغییر بافت انهار سنتی نیست.

آفرین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در بازدید روز جمعه ۳۰ شهریور ماه از باغات انار منگره با حضور جمعی از باغداران گفت: با عنایت به بافت قدیمی و با استفاده از مصالح محلی و وجود عوارض طبیعی و توپوگرافی ناهموار و غیر همسطح امکان تغییر بافت و مدرن کردن انهار سنتی وجود ندارد.

او افزود: این مدیریت با توجه به بازدید انجام گرفته در نظر دارد با همکاری اهالی منطقه و باغداران در کنار مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار با ترکیب روشهای نوین پوشش انهار از جمله پوشش بتونی ،لوله سیمانی،لوله پلی اتیلن، از هدر رفت آب جلوگیری نماید.

به گفته آقای آفرین در حال حاضر بدلیل مشکلات عدیده ای که در مسیر انتقال آب وجود دارد و بیش از نیمی از آب خروجی چشمه سارها هدر رفته و باغات پایین دست از نعمت آب محروم هستند، لذا از آنجایی که منطقه منگره یک منطقه گردشگری و تفریحی به برکت وجود همین باغات هست، انتظار میرود اداره امور عشایر و اداره میراث فرهنگی و گردشگری با کمک جهاد کشاورزی در یک برنامه منسجم و با خودیاری و کمک اهالی منطقه این امر مهم را محقق نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک اضافه کرد: باغات منگره در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هکتار هستند که جز انارستان های بومی استان محسوب شده که در صورت درخواست و همکاری باغداران مدیریت جهادکشاورزی آمادگی دارد در یک برنامه زمانبندی شده نسبت به اصلاح و استانداردسازی غرس باغات جدید اقدام نماید تا تولید انار در این منطقه از حالت سنتی به حالت تجاری و درآمد زایی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.