سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که شهروندان این کشور باید تا زمانی که پرواز‌های تجاری همچنان در دسترس است، از لبنان خارج شوند.

جان کربی، هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که شهروندان آمریکا که در لبنان زندگی می‌کنند، تا زمانی که هنوز پرواز‌ها در دسترس است باید خاک این کشور را ترک کنند.  

به گزارش رویترز، کربی گفت که کاخ سفید قصد دارد اطمینان حاصل کند پرواز‌های تجاری همچنان در دسترس است و بدین منظور با مقامات صهیونیست نیز در ارتباط بوده است.  

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روز‌های اخیر با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی و حملات هوایی به مناطق مختلف لبنان دست‌کم صد‌ها نفر را به شهادت رسانده و هزاران تن را زخمی کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. وزارت بهداشت لبنان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، ۵۵۸ نفر در این کشور به شهادت رسیده‌اند. در این میان ۵۰ تن از آنان کودک و ۹۴ نفر زن بوده‌اند.  

ساعتی پیش نیز رسانه‌ها گزارش دادند که در حمله رژیم صهیونیستی به یک ساختمان ۶ طبقه در ضاحیه جنوبی تعدادی از افراد شهید و زخمی شدند. طبق گزارش این خبرنگار سه طبقه از این ساختمان مسکونی در این حمله تخریب شد.

در پاسخ به حملات تجاوزکارانه ارتش صهیونیستی، حزب‌الله لبنان صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ده‌ها راکت به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده که تعداد زیادی از تاسیسات نظامی، یک پایگاه هوایی و یک کارخانه تولید مهمات جنگی را هدف قرار داده است.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: کاخ سفید ، لبنان ، جان کربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار