وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون ۱۰۰ درصد نیاز ما در ساخت گلخانه و تجهیزات اراضی مجهز به سامانه نوین آبیاری داخلی است.

غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین المللی آیفارم گفت: امروز ۱۰۰ درصد نیازمان در ساخت گلخانه و تجهیزات اراضی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری و هوشمند در داخل تولید می‌شود که بسی جای افتخار است.

به گفته او، با توجه به ضرورت‌های کشور برای مصرف بهینه آب و توسعه کشت‌های متراکم در کشور ناشی از محدودیت‌های منابع آبی و خاک، بحث کشت‌های گلخانه، کشت‌های متراکم و اصلاح روش‌های نوین آبیاری و ترجیحا هوشمند از برنامه‌های دولت است که باید به این سمت و سو پیش برویم و همواره هدایت تمام منابع به سمت استفاده بهینه از آب و بهره‌وری از زمین در قالب کشت‌های گلخانه‌ای و متراکم خواهد بود.

نوری قزلجه ادامه داد: هم اکنون تمامی ملزومات مورد نیاز توسط تولیدکنندگان ساخته و صادر می‌شود، همچنین منابع مالی را برای استفاده بهینه باید به این سمت هدایت کنیم.

وزیر جهاد با تاکید بر تقویت حوزه مصرف آب افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و شرایط اقلیمی جدید، باید منابع مالی را به سمت توسعه‌های نوین آبیاری سوق دهیم، کمااینکه تصمیم‌گیران و تصمیم سازان به این نتیجه رسیده‌اند که حوزه آب باید تقویت شود.

او در واکنش به موضوع شرط دریافت مجوز  گلخانه منوط به تسهیلات بانکی گفت: شرط دریافت مجوز گلخانه منوط به تسهیلات بانکی درست نیست چراکه اولویت با کسانی است که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، لذا از ۲ مسیر تخصیص منابع بانکی به این امر و ترویج گلخانه‌های ارزان قیمت این موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ چراکه برخی کشاورزان توان منابع مالی بالا را ندارند و به مرور که توانمند شدند می‌توانند از این گلخانه‌ها استفاده کنند.

امروز قیمت شیرخام ابلاغ می‌شود

نوری قزلجه درباره آخرین وضعیت نرخ تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید افزود: اغلب قیمت محصولات تعیین تکلیف و ابلاغ شده و روز گذشته در جلسه شورا، کار‌های کارشناسی و تعیین تکلیف برخی محصولات انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه قیمت شیر خام درب دامداری‌ها از سوی شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: امروز قیمت شیر خام درب دامداری‌ها از سوی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی اعلام می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار