رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل عدم تخصیص حق آبه،۴۳ درصد عرصه های تالابی کشور به کانون های گرد و غبار تبدیل شده است .

شینا انصاری رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور مستقر در استان البرز گفت:متاسفانه به دلیل عدم توجه حق آبه‌ها حدود ۴۳ درصد عرصه‌های تالابی ما که عرصه‌های خیلی غنی هستند تبدیل به کانون‌های گرد وغبار شده اند.

وی افزود: بر همین اساس یک سری اقدامات در دبیرخانه گرد و غبار بر اساس اسناد بالادستی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: شناسایی کانون های گرد و غبار در سنوات گذشته انجام شده ولی باید بازنگری شود؛ بنابراین تثبیت کانون های گرد و غبار یکی از برنامه ها است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در داخل کشور با وزارت جهاد کشاورزی در تثبیت کانون‌های گرد و غبار در حال انجام اقدامات موثر هستیم.

وی اضافه کرد: برای کانون‌های گرد وغبار کشور‌های همسایه نیاز به تقویت دیپلماسی محیط زیست داریم.

معاون رییس جمهور گفت: درسنوات گذشته اقداماتی از جمله توافق نامه و صدور قطعنامه داشتیم که پیگیری می‌کنیم.

وی غار‌ها را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری خواند و افزود: دراین زمینه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع درصدد توافقاتی هستیم.

رسیدگی به مطالبات محیط بانان در اولویت‌های کاری است

معاون رییس جمهور با بیان اینکه همیشه از مظلومیت محیط بانان گفته شده و باید اقتدار آنان تقویت کرد، گفت: رسیدگی به مطالبات محیط بانان در اولویت‌های کاری است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌شود.

انصاری اضافه کرد: بنابراین با هدف ارتقای مهارت، دانش و توان افزایی محیط بانان پیگیری‌های ویژه‌ای مدنظر قرار گرفته است.

در این نشست شماری از محیط بانان مشکلات خود را در حوزه‌های سن بازنشستگی، نوبت کاری و سایر نیاز‌ها با معاون رییس جمهور و رییس حفاظت محیط زیست کشور درمیان گذاشتند.

وی تاکید کرد: موضوعات معیشتی، لجستیکی و سایرمطالبات این عزیزان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

معاون رییس جمهور گفت: در زمینه ارتقای سطح آموزشی محیط بانان نیز دوره‌های آموزشی بیشتری خواهیم داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.