رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه آخرین سخنرانی خود را در مجمع عمومی سازمان ملل انجام خواهد داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه آخرین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل و احتمالا یکی از آخرین سخنرانی‌هایش در صحنه جهانی به عنوان رئیس‌جمهور را انجام خواهد داد.

براساس گزارش آر تی، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که سخنرانی بایدن در هفتاد و نهمین نشست مجمع سازمان ملل شامل موضوعات بسیاری از جمله موضوعات سیاست خارجی مانند گردهمایی جهان در کنار اوکراین، مدیریت رقابت جهانی و تاکید بر اهمیت حفظ منشور سازمان ملل خواهد بود.

ای بی سی نیوز در این خصوص گفت که هفته شلوغی برای رئیس جمهور آمریکا است چراکه در آخر هفته در خانه خود در ویلمینگتون دلاور با رهبران کشور‌های منطقه اقیانوس آرام مانند ژاپن، استرالیا و هند دیدار کرد.

او در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با برخی از دیگر از سران جهان و همچنین روز پنجشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود تنش ادامه دار در خاورمیانه بر بسیاری از سخنرانی‌های بایدن حاکم باشد و یک مقام ارشد دولتی در آمریکا گفت که رئیس جمهور این کشور به آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد رسیدگی خواهد کرد، زیرا وضعیت بین اسرائیل و لبنان را خطرناک  شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار