شهردار قم گفت: در اجرای پروژه‌های حساس اطراف حرم مطهر از جمله پروژه بسط شرقی حرم مطهر، باید رهنمود‌های بزرگان و نخبگان شهر قم مورد توجه قرار گیرد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در جلسه بررسی وضعیت پروژه بسط شرقی حرم مطهر که با حضور سرمایه‌گذار پروژه و مسئولان شهری برگزار شد، گفت: در اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر به‌دلیل حساسیت‌های گوناگون باید دقت نظر بیشتری داشت.

شهردار قم افزود: شهر قم قطب‌های ارزشمندی همچون ائمه جمعه، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و دیگر بزرگان دارد که در اجرای پروژه‌های حساس اطراف حرم مطهر باید نظرات این بزرگان گردآوری شده و مورد توجه قرار گیرد.

شهردار قم عنوان کرد: در پروژه‌های شهری به‌دلیل وجود معارض‌های ملکی و تاسیساتی و شرایط اقتصادی کشور نقاط مجهول بسیاری وجود دارد، اما در پروژه‌های که در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و محل تردد بزرگان شهر و کشور واقع است، باید سهم اینگونه مجهولات را کاهش داد و به حساسیت و اهمیت پروژه توجه فراوان داشت.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه به‌دلیل اهمیت این پروژه نگرانی‌های مختلفی در نهاد‌ها و افراد از جمله شورای اسلامی شهر قم وجود دارد، تصریح کرد: پروژه به‌دلیل مسائل حقوقی و اقتصادی که سرمایه‌گذار در آن مقصر نبوده است، قدری معطل شده و موضوعی است که باید تبیین شود، اما از سوی دیگر انتظار ما از سرمایه‌گذار جبران این زمان از دست رفته است.

او ادامه داد: در پروژه‌هایی که با زندگی و تردد روزمره مردم در ارتباط هستند، به جز مسائل اقتصادی و فنی، مسائل اجتماعی و تعاملات بسیار با اهمیت است و نمی‌توان بدون مدنظر قرار دادن این ملزومات کار را به خوبی پیش برد.

شهردار قم تاکید کرد: شهرداری قم با تمام توان برای تسهیل امور اجرایی و اقتصادی در کنار سرمایه‌گذار است، اما از او انتظارات زیادی دارد.

سقائیان‌نژاد از عوامل اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر خواست این پروژه را در شیفت‌های غیرمتعارف نیز فعال کنند و هر چه با قدرت‌تر امور عمرانی را پیش ببرند.

شهردار قم با اشاره به محدودیت‌های اجرایی پروژه و نبود دسترسی‌های مورد نیاز برای اقدامات عمرانی گفت: فرهنگ دفاع مقدس به ما آموخته است که با اخلاص و پشتکار در محدودیت‌ها می‌توان امور را پیش برد.

شهردار قم با اشاره به اینکه مردم و نخبگان شهر اگر جدیت در اجرای پروژه را لمس کنند در فرایند آن صبوری بیشتری خواهند داشت، تاکید کرد: در پروژه میدان بزرگ امام علی (ع) اصفهان، مسیر تردد مردم به شدت محدود شده بود، اما شهروندان به چشم می‌دیدند که پروژه با جدیت در حال پیشروی است و همکاری بسیار خوبی داشتند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار