سرپرست هیات سوارکاری قزوین گفت: ۲۷ باشگاه سوارکاری فعال استان قزوین برای نخستین مرتبه در کشور رتبه بندی شدند.

بهزاد درویشی سرپرست هیات سوارکاری قزوین گفت: تمامی باشگاه‌های سوارکاری استان قزوین که رتبه بندی شده اند براساس رتبه آنها نرخ گذاری مصوب انجام و به آنها اعلام شده است.

به گفته وی، ۲۷ باشگاه سوارکاری فعال و نیمه فعال در استان قزوین وجود دارد که در قالب آن ۴۲۵ سوارکار قزوینی فعالیت می‌کنند.

سرپرست هیات سوارکاری قزوین عنوان کرد: خوشبختانه باشگاه‌های سوارکاری قزوین امکانات خوبی دارند تا جایی که ۲ باشگاه سوارکاری برهان تاکستان و دوران قزوین از امکانات لازم برای برگزاری مسابقات ملی و فراملی برخوردار می‌باشند و باشگاه‌های سروش، ژاله، البرز و ارتش نیز امکان برگزار مسابقات کشوری را هم دارند.

درویشی ادامه داد: امسال با توجه به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های مربیگری که در سطح کشور و این استان برگزار شده، ۴۰ مربی سوارکاری به ظرفیت مربیان این هیات افزوده شده و ظرفیت مربیان این رشته را توانسته در سطح استان از ۱۶ مربی به ۵۶ مربی ارتقا دهد.

وی گفت: در عین حال نیز پنج مجموعه رسمی پرورش اسب‌های اصیل و زینتی در استان قزوین وجود دارد که خوشبختانه حضور آنها توانسته علاوه بر کسب عناوین مختلف کشوری، قزوین را در این جایگاه مناسبی قرار دهند.

سرپرست هیات سوارکاری استان قزوین افزود: برای برگزاری مجمع طی ماه‌های گذشته ۲ دوره فراخوان داده ایم و آخرین آن نیز سه ماه پیش بود، اما استقبال چندانی از این موضوع به عمل نیامد و این در حالی است که ما آماده برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات در استان هستیم.

بهرام خیرخواه یکی از پیشکسوتان رشته اسب سواری که در حوزه پرورش اسب استان نیز فعالیت دارد بار‌ها و بار‌ها به عنوان داور بین المللی در رودیدا‌های داخلی و خارجی این رشته و در بخش رقابت‌های اسپورت شو، سرکلانتر سازمان ایکاهو و داوری اسب عرب نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار