معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: نصب و اصلاح سرعت‌کاه‌ها باید بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان‌ها انجام شود.

رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه شورای فنی استان قزوین با تأکید بر اهمیت نقش سرعت‌کاه‌ها به عنوان یک عنصر مهندسی و ترافیکی، گفت: سرعت‌کاه‌ها با هدف کاهش سرعت و جلوگیری از تصادفات نصب می‌شوند، اما در برخی موارد، به دلیل عدم رعایت اصول فنی و هندسی، آسیب‌های جدی به خودرو‌ها وارد کرده و نارضایتی عمومی ایجاد کرده‌اند.

رجحانی افزود: تخریب بخش‌هایی از سرعت‌کاه‌ها به دلیل تردد بالای خودرو‌ها یکی از مشکلات اساسی است، این امر نه تنها باعث انحراف رانندگان از مسیر اصلی و افزایش خطرات می‌شود، بلکه هزینه‌های سنگینی را برای تعمیرات خودرو‌ها برای مردم به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین همچنین به مشکلات زیست‌محیطی ناشی از افزایش اصطکاک و ترمزگیری مکرر در نزدیکی سرعت‌کاه‌ها اشاره کرده و گفت: مواد معلق ناشی از لنت ترمز در این مناطق بیشتر از سایر نقاط است که می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیاندازد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تداوم نصب سرعت‌کاه‌ها در شرایط کنونی، تاکید کرد: حذف این عناصر فیزیکی نیازمند ارتقای فرهنگ ترافیکی است که یک کار فرهنگی زمان‌بر محسوب می‌شود. در غیر این صورت، حذف سرعت‌کاه‌ها منجر به افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: نصب و اصلاح سرعت‌کاه‌ها باید بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان‌ها انجام شود و در صورتی که مصوبه‌ای وجود نداشته باشد، شورای ترافیک موظف به بررسی و تأیید هندسه و استاندارد‌های لازم چه داخل شهر چه مناطق برون شهری است.

وی در پایان بر اهمیت آشکارسازی و علامت‌گذاری مناسب این تجهیزات تأکید کرد و خواستار توجه ویژه به آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار