مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اردبیل از لحاظ رشد درآمد حاصل از موقوفات، در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

مهدی ستوده امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف در سالن اجلاس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برگزار شد، گفت: رسانه‌ها یکی از ارکان مهم در پیشبرد اهداف اداره اوقاف هستند و رسانه همواره یکی از یاوران وقف به عنوان مهم‌ترین رکن توسعه وقف در هدف خدمت‌رسانی به مردم محسوب می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: افکار عمومی باید به سمتی هدایت شود تا بتوان موضوع وقف را راحت‌تر و بهتر به عموم معرفی کرد؛ وقف نه نذر است و نه بیت‌المال بلکه شخصیت حقیقی است که از طرف واقف رخ میدهد و هدف اداره اوقاف، نقش آفرینی در به انجام رسیدن نیت واقف است. 
به گفته او، اداره اوقاف همواره با نگاه قلمرو شناسی ورود می‌کند و در مجموعه اوقاف در شرایط موجود به امور خیریه نیز نظر دارد؛ پس باید از وقف به اندازه کافی دفاع کرد، اما از خروجی آن غافل نبود؛ لذا موقوفات نیازمند این است که اداره اوقاف برای نظارت و برای اجرای نیت واقفین حضور یابد و باید توجه داشت که وقف و اجرای آن متعلق به همه مردم است.
ستوده افزود: تمام هزینه‌های اوقاف و خیرین از طریق سامانه اوقاف انجام یافته و نمی‌توان اعتبار خیرین از محل وقف را به اداره برگرداند و برای مثال اگر شخصی بخواهد در زمینه خاصی وقف کند، هیچ ارگانی نمی‌تواند مانع از اقدام آن شخص شود.
او تصریح کرد: موضوع مهم در اداره اوقاف، شفاف‌سازی کارکرد‌های اوقاف است و نباید کار‌های نکرده را گزارش کرد از این رو در بافت‌های فرسوده شهری، تمام ساختمان‌های فرسوده وقفی ساخت‌وساز شده و بهره‌برداری شده که حمام اوچ دکان نمونه بارز آن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.