معاون وزیر جهاد گفت: با هم افزایی بخش دولتی و خصوصی ۲۷ هزارهکتار گلخانه در کشور احداث شده و بیش از ۷ هزار پرونده درخواست احداث گلخانه در کشور داریم.

مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد در هفتمین نمایشگاه بین المللی آیفارم از احداث ۲۷ هزار گلخانه در کشور خبر داد و گفت: شرکت‌های ما در کشورهای همسایه گلخانه احداث می‌کنند و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گفته او، تولید و انتقال سبزی و صیفی به محیط گلخانه و بسته شده، مصرف آب را از ۲۵ میلیارد متر مکعب به ۵ میلیارد متر مکعب کاهش می‌دهد.

برومندی ادامه داد: مهم ترین نهاده بخش باغبانی نهال گواهی شده است که براین اساس سالانه ۷۰ میلیون اصله نهال نیاز داریم، درحالیکه طی این سال ها کمتر از ۲ میلیون نهال تولید کرده‌ایم.

معاون باغبانی وزارت جهاد با بیان اینکه بیش از ۷ هزار پرونده متقاضی احداث گلخانه در کشور وجود دارد، افزود: برای جوابگویی به این میزان تقاضا به  ۷۴ همت اعتبار نیاز داریم که در این راستا بانک‌ها باید به کمک بیایند.

برومندی ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۷۰شرکت حضور دارند که در راستای ارتقای بهره وری، استفاده صحیح از منابع پایه آب و خاک و حضور در بازار‌های جهانی نیازمند تولید خوب هستیم که با توجه به شرایط اقلیمی، تولید در محیط کنترل شده در دستور کار قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد افزود: امسال در این نمایشگاه ۲۲ شرکت برتر تولیدکننده دانش بنیان و کشت بافت در زمینه تولید نهال حاصل کارشان به نمایش درآمد، همچنین بیش از ۱۰۰ شرکت گلخانه ساز در این‌نمایشگاه حضور دارند که براین اساس باید افتخار کنیم که امسال در کنار سایر کشور‌ها برای امنیت غذایی تلاش می‌کنیم.

برومندی با بیان اینکه افزایش تولید و بهره وری در امنیت غذایی نقش بسزایی دارد، گفت: تمام تلاش ما برای ارتقای بهره‌وری، حضور در بازار‌های جهانی، تولید تجاری و تولید محصول قابل رقابت برای ارتقای تراز تجاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
سبزیجات و صیفی جات و برنج فقط باید تو گلخونه ها تکثیر بشن
آخرین اخبار