کار ساخت موزه دفاع مقدس در مرکز خراسان جنوبی از سال ۸۸ آغاز شده که پیگیر میزان پیشرفت فیزیکی آن از یکی از مسئولین استانی شدیم.

سرهنگ فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: موزه دفاع مقدس در مرکز استان مانند دانشگاهی برای حفظ و نگهداری آثار دفاع مقدس است که به فرهنگ دفاع مقدس و شهادت جنگ می‌پردازد. 

او افزود: از سال ۸۸ طرح‌های مربوط به ساخت موزه دفاع مقدس در استان کلید خورده است که پیگیری‌های لازم انجام شد و در همان سال‌ها ردیف اعتباری ملی برای آن در نظر گرفته شد، اما به دلیل عدم توجه مسئولین و اولویت نبودن در طرح‌ها، به کندی پیش رفته است.

 سرهنگ فلاحی بیان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم یعنی تا سال ۱۴۰۰، ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای این طرح در نظر گرفته شد که دولت سیزدهم ۸۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفت و در سه سال دولت ۳۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از این مبلغ محقق شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: کار ساخت این طرح سال ۱۴۰۱ در زیر بنای ۶ هزار متر مربع شروع شد و در حال حاضر در ۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع سازه نصب شده و باقی سازه‌ها در حال جوشکاری است.

او عنوان کرد: موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۳۲ و نیم هکتار است که از نظر وسعت دومین موزه دفاع مقدس در کشور به حساب می‌آید و این موضوع باید در بین مسئولین دغدغه‌مندی ایجاد کند؛ ۱۸ و نیم هکتار از این متراژ در اختیار شهرداری برای ایجاد فضای سبز قرار گرفته شده است. 

سرهنگ فلاحی تصریح کرد: ما متوجه اینکه دغدغه ساخت راه آهن، انتقال گاز و آب برای استان مهم است هستیم، اما نباید از این موضوع که موزه دفاع مقدس یک دانشگاه فرهنگ ساز است غافل شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار کرد: ردیف اعتبار ملی این طرح باید پیگیری شود و مسئولین استانی با دغدغه این طرح را دنبال کنند، زیرا ۲۴ موزه در کشور ساخته شده است و پنج موزه نیز در این هفته افتتاح می‌شود و زیبنده استان نیست که با این پیشینه جزو استان‌های بدون موزه دفاع مقدس باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.