معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان اعتباری که در قالب تبصره ۱۸ بوده تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه شرکت‌های حمل ونقل ریلی استفاده خواهد شد.

جبار علی ذاکری معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه دغدغه‌ها و چالش های شرکت‌های فعال  در حوزه ریلی را شنیدیم و دغدغه‌های آنها برای ما بسیار مهم بوده است گفت:  همواره علاقه‌مند هستیم که کاهش تصدی‌گری دولت  در حوزه راه آهن کاهش پیدا کند و از ظرفیت و توان آنها  برای بهبود وضعیت صنعت حمل ونقل ریلی استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از  مهم ترین دغدغه‌های بخش ریلی تسهیلات بانکی و کمک‌هایی که دولت می‌تواند در این حوزه  انجام دهد تا شرکت‌های حمل و نقل بتوانند فعالیت‌های  خود را توسعه دهند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  استفاده از ظرفیت ماده دوازده در جهت کمک به شرکت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و فعالیت هایی که داشتند  بسیار مهم وحائز اهمیت است گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته از اعتبارات ۱۴۰۱  که حدود هزار میلیارد تومان بوده  هنوز استفاده نکرده و ما امیدواریم که این ماده دوازده در یک ماه آینده تزریق شود .

 ذاکری اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و همینطور مجموعه ما در ستاد اولویت بندی‌هایی انجام داد که به ستاد منتقل کردیم و از ظرفیت تبصره هجده هم  برای امسال استفاده شده که  ۳۶۰۰ میلیارد تومان  بوده که ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن را در چند روز گذشته با پیگیری های مقام عالی وزارت و همکاران ما در ستاد به نتیجه رسیده و به شرکت‌ها تزریق خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، صنعت ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار