مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت:اداره‌هاموظف شدند براساس مصوبه شورای عالی انرژی،۲۰درصدبرق مصرفی خودرااز انرژی‌های تجدیدپذیرتامین کنند.

علی خدری با اشاره به مصوبه هیات وزیران گفت: همه وزارتخانه‌ها، موسسه‌های شرکت‌های دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی که شامل مشترکان مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری هستند، موظفند حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی ساختمان‌های خود را از طریق انرژی‌های پاک و تجدید پذیر تامین کنند،  به گونه‌ای که این عدد در طول مدت ۴  سال تا ۲۰ درصد (سالانه ۵ درصد) افزایش خواهد یافت و در صورت عدم رعایت این موضوع توسط ادارات یا سازمان‌ها تعرفه برق آنها به قیمت انرژی‌های تجدید پذیر محاسبه خواهد شد و سازمان‌ها و ادارات مشمول، باید برق مورد نیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند.

وی افزود: ساخت نیروگاه تجدیدپذیر و پاک با دریافت مجوز‌های لازم برای هر یک از ساختمان‌های مشترکان مشمول به صورت تکی یا تجمیعی، خریداری از تابلوی سبز بورس انرژی به صورت فیزیکی، دریافت گواهی برق تجدید پذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدید پذیر و پاک مطابق رویه جاری، روش‌هایی برای تامین درصد انرژی در دستگاه‌های ذکر شده است.

خدری با تاکید بر اقتصادی بودن انرژی‌های تجدید پذیر، ادامه داد: تولید انرژی تجدیدپذیر نسبت به استفاده از سوخت‌های فسیلی برای صنایع و مصرف کنندگان از روش‌های دیگر مناسب‌تر است.  در این رابطه با همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مستقر در استان خوزستان جهت ابلاغ و رویه اجرایی این مصوبات مکاتبات لازم صورت گرفته و در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ صرفه جویی منطقی و اصلاح الگوی مصرف، وزارتخانه‌های مربوطه موظف شدند تا نسبت به تهیه محتوا‌های مورد نیاز از جمله برنامه‌های شنیداری و تصویری در رسانه ملی، رسانه‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب اقدام لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

برچسب ها: برق ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.