صهیونیست‌ها که طعم جنگ فرسایشی در غزه را چشیده اند، اکنون از استراتژی حزب الله و پیچیدگی نبرد با آن ترس دارند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با تایید این که نبرد علیه حزب الله طولانی و پیچیده است، تاکید کرد که حزب الله توانایی فرسوده و خسته کردن اسرائیل را دارد. 

براساس گزارش المیادین، این روزنامه در مقاله‌ای به قلم گرشون هاکوهن، ژنرال ذخیره ارتش اشغالگر و فرمانده سابق دانشکده‌های نظامی آن، توضیح داد که رژیم صهیونیستی همچنان بدون استراتژی در برابر حزب‌الله عمل می‌کند.

اقدامات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها در ازای داشتن راهبرد

این ژنرال صهیونیست در ادامه گزارش خود ادعا کرد که در مورد حزب الله، راهبرد آن بر  تلاش برای حفظ حرکت فرسایشی  متمرکز است، حتی اگر ارتش اسرائیل با عملیات زمینی جلو رود و خود را  به رودخانه لیطانی در لبنان برساند. 

بر اساس آنچه این نظامی صهیونیست نوشته است، حزب الله تنها چیزی که برای حفظ این وضعیت فرسایشی نیاز دارد، ذخیره کافی موشک، راکت و پهپاد‌هایی است که از قبل در اختیار دارد.

علی مطر، کارشناس مسائل بین المللی نیز در همین راستا اعلام کرده است که در مقابل حزب‌الله، اسرائیل چشم‌انداز استراتژیک ندارند، بلکه به شیوه‌های تلافی‌جویانه عمل می‌کنند. سناریوی اسرائیل نادرست است و هدف آن تشدید تنش است که شهرک‌نشینان را برنمی‌گرداند.

جنوب لبنان

از سویی دیگر اسرائیل هیوم درباره افکار عمومی در اراضی اشغالی و موضع آن در قبال جنگ علیه لبنان تاکید کرد که دیگر تحمل یک جنگ فرسایشی دیگر که در آن هیچ امیدی نیست را ندارد. 

ترس شهرک‌نشینان از حزب الله

یکز از رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر نوشت: «آیا حزب الله تسلیم شد؟ آیا همه چیز تمام شده است؟ باید بگوییم نه.» این پلتفرم با تاکید بر اینکه حزب الله  در حال برنامه ریزی اقدامات خود و بررسی جهت کار‌ها پس از دریافت ضربه است، هشدار داد که درگیری هنوز به نقطه اوج نرسیده است و با وجود این، پاسخ‌های حزب الله در راه است، هرچند   تاخیر داشته باشد.»

با توجه به تشدید درگیری‌ها میان اشغالگران و حزب‌الله و گسترش دایره آتش به‌گونه‌ای که صدها هزار شهرک‌نشین به هدف آتش اضافه می‌شوند، رسانه‌های صهیونیستی به کنایه از شهرک نشینان خواستند که به دشت «عمیق یزراعیل» (مرج بن عامر) بروند تا  خط مقدم جدید در شمال  را مراقبت کنند.

شهر حیفا

مرج بن عامر، محدوده ای وسیع بین منطقه الجلیل و کوه‌های نابلس در شمال فلسطین اشغالی است که ۴۰ کیلومتر طول و ۱۹ کیلومتر عرض دارد و مساحت آن ۳۵۱ کیلومتر مربع است. همچنین شامل ۳۹ بلوک شهرکی است که بزرگترین آن در شهر العفوله با حدود ۴۲ هزار نفر شهرک نشین است.

در حالی که حزب‌الله به شلیک موشک‌های خود به سمت اهداف اشغالی در شمال فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد، مرکز پزشکی «عمیک» از ورود ۵ مجروح و بیمارستان «رمبام» بامداد سه‌شنبه ۷ مصدوم دیگر را دریافت کرد.

شکاف در ایمن سازی حیفا

از سویی دیگر شهردار شهر اشغالی حیفا با کانال ۱۲ اسرائیل درباره وجود فاصله ۵۰ درصدی در مورد استحکامات بین محله‌های قدیمی و جدید در شهر صحبت کرد.

او با ابراز نارضایتی از عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی، افزود: اسرائیل ما را به رسمیت نمی‌شناسد و ما در زمین تنها هستیم و پولی نداریم. باید از نصرالله تشکیر کنیم که منجر شد دولت به ما توجه کند.

در ۲۴ ساعت گذشته صد‌ها راکت از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و در مناطق حیفا، کرایوت و شفا عمرو نیز آژیر خطر به صدا درآمده است. در همین راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که موشک‌هایی به شهرک اشغالی کرایوت اصابت کرده است. 

حزب الله لبنان

پس از حیفا، یوکنیام، شورای منطقه‌ای مگیدو، دلیات الکارمل و اصفیا به فهرست شهرک‌های مورد هدف حزب الله اضافه شدند. به همین دلیل رژیم صهیونیستی در این شهرک‌ها محدودیت‌هایی وضع کرد که شامل محدودیت فعالیت‌های آموزشی نیز هست.

روز گذشته نیز روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی اعلام کرد که شهر اشغالی حیفا به دلیل  حملات حزب الله خالی از سکنه شده و انفجار‌ها بلافاصله آن را تحت تأثیر قرار داده است.

کارشناسان بین المللی بر این باورند که تلاش حزب‌الله این است که با استفاده از سلاح‌های جدید، اهداف جدیدی را مورد اصابت قرار دهد و چالش عمده بازگشت شهرک‌نشینان را همچنین برای رژیم اشغالگر حفظ نماید. این اقدام به ویژه در شرایطی که اقدامات تل‌آویو خطر تحمیل جنگی جدید در جنوب لبنان را افزایش داده، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
نگرانی اسراییل یا حزب الله؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
دوران بزن دررو تموم شد یکی زدی صدتا دیگه هم میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
درود بر حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
سیداحمد
۲۲:۱۲ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
درود وسلام خدابررزمندگان دلاور باغیرت لبنانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
الکی نگو لبنان ترس داره از اسرائیل شدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۱:۴۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
اگر ترس داشتن این جنگ ها رو راه نمی انداختن هر حرکتی که اسراییل میکنه میگن میترسه ولی اینا با چراغ سبز امریکا این کار ها رو میکنن پس ترس نیست نمیشه یکی از کاری بترسه بعد انجامش بده این تعبیر ماست.اینجوری سعی میکنیم یه نظر ثبت داشته باشیم و کار هایی مثل کمک کردن یا پاسخ مستقیم رو عقب بندازیم من میگم اونا حماقت میکنن ترس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
چرا حرف چرت می زنید کدوم نگرانی؟ همه رو کشتن و نابود کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
حزب الله توان بالایی دارد رمز پیروزی زدن تمام پایگاه های هوایی . کارخانجات مهمات سازی . انبارهای سلاح . نابودی تجهیزات جاسوسی شاهرگ این ادم کشها نابود بشه دسشون خالی میشه از جنگ دست برمیدارند افرین به حزب الله اینها قدرتشون فقط در هواپیماها هست اگه فرودگاها نابود بشه با هواپیماها دیگه کارشون تمام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
امروز شرافتمندانه ترین جنگ و مبارزه ، مبارزه با رژیم صهیونسیتی است ای کاش من این توفیق را داشتم که با مزدوران این رژیم غاصب خونخوار درگیر بشوم و کشتن و کشته شدن در این راه افتخار و سعادت بزرگی است برایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
آخه چه ترسی دارن بیخودی جو میدین اگه انسانیت سرش بود که جنگ تو غزه رو تموم میکردن نه جنگ جدید راه بندازن شما هم یه گوشه نشستین بیخودی تیتر خبر پر کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
گفته بودند پدافند هوایی حزب الله ملهم از پدافند ایرانه که پهپاد آمریکایی را در ارتفاع چند ...پایی می زنه ؛پس کی رو می کنه اونو‌ و بکارزار اف۳۵ ها می بره....مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
حزب الله پیروز است.انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
اینهمه کشت و کشتار برای چیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
ترس چی مرد حسابی!؟ این همه نازنین لبنانی آدم حسابی که مثل ایشان توی دنیا پیدا نمیشه، رو توی عرض یک روز کشتند...لاحول ولاقوةالا باللّه...ایران بایستی محکمتر بیاد جلو.چون میدونید که اسرائیل گفته بعد از حزب الله میاد سراغ عراق و... این نجاست همه جا رو به لجن میکشونه...
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۷:۴۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
از امروز به بعد یکی یکی شهرک های صهیونسیتی خالی از سکنه می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
از این به بعد هی اونها میزنند دوباره نوبتی اینها میزنند اینقدر همدیگر را میکوبند تا دیگه نه انسانی میمونه ونه ساختمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
خخخخخخ
آخرین اخبار