تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در شش ماهه نخست امسال ۴۵ درصد افزایش داشت.

سعید کیا کجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رونق اقتصادی در بنادر تابعه اداره کل در سال جاری، گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بنادر نوشهر و فریدونکنار در شش ماهه نخست امسال، ۹۹۱ هزار و ۲۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در شش ماهه نخست امسال، افزود: عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در بخش تخلیه و بارگیری انواع کالا در این مدت از افزایش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار بوده است.

کیا کجوری گفت: همچنین در مدت یاد شده میزان صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار، حدود ۱۱۳ هزار و ۴۲۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۲۱۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با توجه به رونق چشمگیر فعالیت‌های تجاری در بندر فریدونکنار در سال ۱۴۰۳، گفت: عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز امسالتا کنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا، نسبت به مدت مشابه قبلی ۹۳ درصد افزایش داشته است.

محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی به کشور‌های همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالا‌های وارداتی به این بنادر در سال جاری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.