سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: عبارت «قم جهان‌شهر تمدنی اهل بیت (ع)» به عنوان شعار محوری دهه فرهنگی شهر مقدس قم انتخاب شد.

 سید محمد موسوی منش، در نشست خبری بزرگداشت روز قم که در زیارتگاه بیت‌النور برگزار شد، کار‌های صورت گرفته برای بزرگداشت روز قم را مطلوب، اما ناکافی ارزیابی کرد و گفت: قم جلوه‌های متفاوتی دارد؛ جلوه مذهبی شهر با وجود عناصری مانند حوزه‌های علمیه، حرم مطهر بانوی کرامت، جمکران و مراجع معظم تقلید؛ حوزه علمی و پژوهشی، فرهنگی، تاریخی، هنری و ادبی که باید در این زمینه تحقیقات بیشتری از طریق برگزاری مسابقات و گعده‌ها صورت بگیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم  افزود: باید بررسی کرد در هر حوزه افراد مسئول و دغدغه‌مند چه کار انجام دادند و تا چه حد موفق عمل کردند در واقع به دنبال یک خیزش عمومی برای تحقق اهداف هستیم.

موسوی منش یادآور شد: در حوزه تبلیغات و فضاسازی باید به طور ویژه از روابط عمومی شهرداری و همکاری مناطق ۲، ۶ و ۷ که به عبور کاروان نمادین ورود حضرت معصومه که هرساله در ۲۳ ربیع‌الاول اجرا می‌شود صمیمانه تشکر کرد؛ این مراسم به همت شهرداری، مدیریت حرم و مردم از طریق فضاسازی، تبلیغات، ایستگاه و مواکب موجود در مسیر برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم  بیان کرد: مجموعا ۱۳۰۰ متر مربع بنر در سطح شهر نصب خواهد شد و درباره هویت و ظرفیت‌های قم و شعار این ایام تبلیغ می‌شود.

موسوی منش عنوان کرد: ستاد خبری را تشکیل دادیم و امیدواریم بتوانیم اخبار امیدآفرین را پخش کنیم، پویش‌های رسانه‌ای نیز ایجاد شد و از هرنوع نبوغ رسانه‌ای در روز قم استقبال می‌کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: در گام پنجم افتتاح پروژه‌ها را در این ایام رقم زدیم؛ ۱۴۶ پروژه بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی، حمل‌ونقل، ورزشی، فناوری، محیط‌زیست، خدمات شهری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی انجام خواهد شد.

موسوی منش تاکید کرد: برای هر منطقه ۱۷ دیدار مردمی و میز خدمت با محور مصلی و حرم مطهر پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: نهمین دوره طرح ارتباطی شهروند پرسشگر و مدیر پاسخگو که نهمین دوره آن در حال برگزاری است که در قالب تماس تلفنی اجرا می‌شود و سالیانه حدود ۳۵۰ هزار تماس با شماره ۱۳۷ داریم که به علت ترافیک بالا شهردار به همراه معاونین به این تماس‌ها پاسخگو هستند.

موسوی منش گفت: تور روایت پیشرفت برای گروه‌های مختلف سنی اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران، عموم مردم و نمایشگاه جهاد تحول در مکان مرکزی شهرداری استان برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم  تصریح کرد: نشست حوزه فعالان و مدیران بین‌الملل یکی از جلوه‌های هشت گانه شهر شناخته می‌شود که در قالب جشنواره فرهنگ ملل در بخش غذای ملل، ۱۷ مهرماه با مشارکت جامعه المصطفی و بخش‌های دیگر با ۱۳۰ نماینده از کشور‌های دیگر برگزار خواهد شد.

مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم نیز در نشست خبری بزرگداشت روز قم ضمن تبریک این ایام به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای بزرگداشت روز قم اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه فرهنگی قم از یکم شهریور ماه آغاز شد جلساتی طی هماهنگی و همفکری با حرم مطهر بانوی کرامت درباره انتخاب شعار این ایام صورت گرفت که در آخر «شعار قم، جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت» انتخاب شد و به تایید شورای فرهنگی استان قم رسید.

او ادامه داد: با توجه به اینکه برگزاری برنامه‌ها در این ایام به عهده شهرداری و مدیریت حرم حضرت معصومه (س) است و فعالیت‌ها به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود که بیش از ۱۴۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است که به شورای شهرداری استان قم ابلاغ شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم افزود: عمده برنامه‌ها در قالب غبار روبی‌ها، دیدارها، رونمایی‌ها، افتتاح پروژه‌ها و میز‌های خدمت است که این اقدامات در ایام قم به‌صورت مناسب در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

کلانترزاده گفت: میز‌های خدمت در مساجد، رونمایی از کتاب‌های مکتوب و برنامه مفصلی به نام طرح کریمانه نیز در سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم، رایگان و یا با تخفیف بالایی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

او  بیان کرد: کاروان کریمانه نیز با مشارکت شهرداری و حرم در ۶ مهرماه روز جمعه از میدان حضرت معصومه (س) تا حرم حرکت خواهد کرد.

کلانترزاده یادآور شد: رونمایی از تاریخ شفاهی محلات و یک طیف برنامه‌های فرهنگی ورزشی با در نظر گرفتن مخاطبین خاص و عام نیز از دیگر برنامه‌های روز قم است؛ سعی کردیم توجه ویژه‌ای به بانوان و دختران داشته باشیم، با برگزاری مسابقه‌های ورزشی مخصوص ناشنوایان، به‌صورت کلی ۵۲ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: شهرداری قم ، روز قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار