در راستای تحقق هدفگذاری بنیاد مسکن تاکنون تعداد ۹۶۹ فقره تسهیلات مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی به متقاضیان روستا‌های این شهرستان پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کبودراهنگ گفت: در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی از هزار و ۴۴۵ فقره سهمیه این شهرستان، تاکنون هزار و ۲۷۸ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده است.

محمد داودی گفت: گفت: اهالی روستا‌های استان باید از این فرصت استفاده و با دریافت تسهیلات بانکی برای مقاوم سازی منازل خود و حفظ جان و اموالشان در برابر حوادث غیرمترقبه اقدام کنند.


او با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن روستایی در حال حاضر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ سود پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است، گفت: با توجه به اینکه سود این تسهیلات در اصل، ۲۳ درصد بوده و متقاضی تنها پنج درصد سود بانکی را در این رابطه پرداخت می‌کند، می‌توان گفت که هر متقاضی از این بابت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یارانه غیر مستقیم دریافت می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کبودراهنگ با اشاره به جمعیت ۳۱ هزار و ۴۸۰ خانوار روستایی در شهرستان کبودرآهنگ گفت: جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت و اجرای کانال سنگی و سنگ فرش روستای دارای بافت با ارزش از جمله عملیات‌های عمرانی انجام شده در روستا‌های شهرستان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.