فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: باید گنجینه عظیم دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود.

سردار غلامحسین محمدی اصل در آئین رونمایی از کتاب «سموفنی توپ ها» در سالن اجلاس موزه دفاع مقدس اردبیل گفت: نگارش کتاب و تهیه آثار شفاهی از فرهنگ غنی دفاع مقدس اقدامی ارزشمند و شایسته است که می‌تواند صفحات ایثار و شهادت رزمندگان ما را در هشت سال دفاع مقدس پیش روی جوانان و نوجوانان میهن اسلامی ما گشوده نگه دارد.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه هم اکنون نیز کتاب ایثار و شهادت برای ما گشوده است و هر ورق آن درس ایثار و پایمردی برای ماست، افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس به اندازه ۸ قرن تاریخ شفاهی و مکتوب از خود به یادگار گذاشتند که مرور هر فصل از این ایثار و فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی دانشگاه عظیم شهادت طلبی است.
او با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی در اردبیل قدردانی کرد و گفت: هر قدر در برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و معرفی آثار ایثارگران و شهدا تلاش کنیم به همان میزان فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل آینده روشن‌تر و جلایافته‌تر خواهد شد.
سردار محمدی اصل پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را عبادت توصیف کرد و افزود: امروز اگر در آرامش و آسایش زندگی پراز نشاطی را در جامعه تجربه می‌کنیم همگی مرهون این شهادت‌ها و فرهنگ دفاع مقدس است.
او بیان کرد: جوانان آن دوران از جان خود گذشته و مطاع دنیوی را در طبق اخلاص گذاشته و با خدا معامله کردند تا امروز فرزندان این مرز و بوم در کشورمان با آزای و آزادگی زیست سالمی را داشته باشند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ایثارگران را اسناد زنده‌ای بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امروز ایثارگران ما هر کدام برای خود تاریخ شفاهی و ماندگار ۸ سال دفاع مقدس هستند که باید تلاش کنیم تا این تاریخ ارزنده در قالب کتاب، فیلم‌های مستند و ... نگاشته شده و برای آیندگان به یادگار بماند.
سردار محمدی اصل بها دادن به مرام و مسلک شهدا را در جمعه مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه و نگارش کتاب به تنهایی کافی نیست و باید گنجینه عظیم دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس تدریس شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.