آمریکا بار دیگر روسیه را به ایجاد محتوا برای تأثیرگذاری بر انتخابات این کشور متهم کرده است.

شبکه تلویزیونی آمریکایی‌ای بی سی نیوز به نقل از یک شخصیت ناشناس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا- سیا مدعی شد که مسکو از هوش مصنوعی در تولید اطلاعات برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات در ایالات متحده استفاده می‌کند.

این مقام سیا مدعی شد روسیه بیشتر محتوای مربوط به انتخابات را با استفاده از هوش مصنوعی تولید کرد و این کار را در هر چهار قالب - متن، عکس، صوت و تصویر انجام داد.

این شبکه مدعی شد روسیه با هوش مصنوعی عمداً چهره‌های سیاسی برجسته حزب دمکرات آمریکا را برجسته می‌کند تا به ترامپ کمک کند برای دومین بار ریاست جمهوری را در دست بگیرد.

مقامات آمریکایی به طور فزاینده‌ای مدعی هستند روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر از طریق هوش مصنوعی برنامه ریزی کرده است.

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود تحقیقات زیادی در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا انجام شده بود که چیزی ثبت نشد. روسیه مداخله نخواهد کرد و مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا مربوط به خودشان است.

در همین حال، دموکرات‌های آمریکا مدعی هستند روسیه این دخالت‌ها را در راستای حمایت از پیروزی ترامپ انجام می‌دهد. این در حالی است که روسیه هیچ اظهار نظری درباره نامزد‌های انتخاباتی آمریکا نکرده است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار