رئیس کتابخانه‌های عمومی اشکذر گفت: برنامه تحلیل و بررسی ادبیات داستانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در اشکذر برگزار شد.

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بررسی و گفتگوی ادبیات داستانی با محوریت کتاب جزیره سرگردانی با هدف ترویج کتابخوانی و با حضور اعضا و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در کتابخانه امام رضا (ع) شهرستان اشکذر برگزار شد.

او تصریح کرد: کتاب جزیره سرگردانی اثر سیمین دانشور است که داستان بسیار جذابی را روایت می‌کند و توصیه می‌شود علاقه‌مندان به کتاب این داستان را مطالعه کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: سیمین دانشور در این کتاب جذاب به مسئله هویت و سردرگمی‌های مربوط به آن می‌پردازد و در قالب استعاره و داستان تاریخ ایران را بیان می‌کند.

او بیان کرد: کتاب جزیره سرگردانی روشنگر زوایایی از زندگی اجتماعی انسانی است که با تاریخ سرزمین ایران عجین شده و در قالبی کلاسیک شکل گرفته است.

 حفیظی اظهار داشت: سیمین دانشور در کتاب جزیره سرگردانی واقعیت‌های اجتماعی سیاسی سال‌های ملتهب انقلاب را از دید یک زن به تصویر می‌کشد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: موضوع کتاب به این صورت است که جزیره سرگردانی با گریزی به دنیای واقعیت‌ها تمام قوانین آن موضعی است و اعتبارش محدود در زمان و مکان است.

 او بیان کرد: این داستان چنان شخصیت‌های ملموس و تیپیکی را می‌آفریند که بانثری شیرین و پرکشش، ذوق و تاریخ و هنر را باهم در‌می‌آمیزد.

حفیظی اظهار داشت:در این برنامه برخی از حاضران نیز به بیان نکاتی پیرامون اثر پرداختند همچنین امیدواریم با برگزاری این گفتگو‌های ادبیات داستانی مفید فرهنگ کتابخوانی ترویج یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.