رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌های ما با امکانات کمتر نسبت به سایر کشور‌ها کار‌های بزرگی می‌کنند.

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و داروی کشور در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته ( ایران فارما) با اشاره به این که شرکت‌های ما با امکانات کمتر نسبت به سایر کشورها کارهای بزرگی می‌کنند، گفت: سال‌های زیادی زحمت کشیده شده و حاصل این اقدامات این است که امروز تولیدی کنندگان مواد اولیه، محصول نهایی و بسته بندی دارویی و ماشین آلات تولید را در کشور داریم. این رویداد کمک می‌کند همه این‌ها را در یک جا بببینم.

او درباره برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته مطرح کرد: این نمایشگاه یک رویداد ملی است و تولیدات کشور خودمان در آن عرضه می‌شود و بُعد بزرگ آن حس اقتدار ملی است. در نتیجه آن، وفاق بین همه اعضای زنجیره و در همه بخش‌ها بیشتر می شود. 

او گفت: ایران فارما هرسال‌ برگزار می‌شود و هرساله نسبت به سال قبل حضور شرکت‌ها بیشتر می‌شود و توسعه می‌یابد‌.

محمدی با بیان این که یکی از نواقص ما در حوزه صادرات است، افزود: ما نتوانستیم افتخارات، تولیدات و زنجیره ای که در حوزه غذا و دارو داشتیم را به درستی تبیین کنیم و به دنیا نشان دهیم. خیلی از کشورها نمی دانند ما تولیدات داریم. این نمایشگاه ورویداد به این موضوع کمک می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو، بزرگترین ذی نفعان نمایشگاه را خود مردم دانست و گفت: خوب است همه ذی نفعان و اعضای زنجیره دارو از نمایشگاه بازدید کنند و با محصولات جدید آشنا شوند. محصولات و ماشین آلاتی که در کشور تولید می‌شوند هرسال نسبت به سال گذشته جدید هستند.

او اضافه کرد: امسال بسته بندی‌ها به صورت رقابتی است بسته بندی های خوب و شکیلی داریم و شرکت‌هایی داریم ک ظروف بسته بندی را صادر می‌کنند.

محمدی با اشاره به حضور مسئولین دولتی در نمایشگاه مطرح کرد: ار‌نکات مثبت نمایشگاه این است که مسائل به طور مستقیم به مسئولان گفته می‌شود. میز خدمت سازمان غذا دارو کمک می‌کند همه همکاران در حوزه دارو حضور داشته باشند و بدون نیاز به وقت قبلی پاسخگوی ذی نفعان باشند. معمولا در این نمایشگاه‌ها مشکلات شرکت ها را می‌شنویم و رفع می‌کنیم. خیلی شرکت ها مشکلات ارزی دارند.

محمد عبده زاده٬ رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران همچنین با بیان این که این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۳ مهر برگزار خواهد شد، مطرح کرد: هماهنگی ها برای حضور شرکت های خارجی انجام شده و حضور پررنگ شرکت‌های داخلی و خارجی را خواهیم داشت.

او افزود: در نهمین دوره ایران فارما با شعار « همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف»، تمام بازیگران و تامین کنندگان همه در کنار هم هستیم که بتوانیم شرایط تامین پایدار داروی کشور و توسعه صادرات را در راستای اهداف برنامه توسعه هفتم به انجام برسانیم.

عبده زاده ادامه داد: نمایشگاه دو رویکرد مشخص دارد، یکی اینکه صنعت داروسازی از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند و دوم این که باتوجه به توسعه صنعت داروسازی در کشور بحث انتقال دانش فنی و تولیدات مشترک برون مرزی را با هماهنگی شرکای خارجی خود در دستور کار قرار داده‌ایم.

او همچنین به برگزاری پنل‌های تخصصی، حضور پررنگ دانشجویان و دانش بنیان‌ها در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: تلاشمان این است که هم برای توسعه صادرات توانمندی های صنعت داروسازی را به نمایش بگذاریم و سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم.

به گفته او در این نمایشگاه ۴۱۴ شرکت داخلی و ۳۲۳ شرکت خارجی از ۲۵ کشور جهان غرفه خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود که ۴۰ هزار بازدیدکننده در ایران فارما حضور خواهند داشت.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار