مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: آمار‌های اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است و باید برای این آسیب اجتماعی برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت:آمار‌های اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است و باید برای این آسیب اجتماعی برنامه ریزی دقیق، سریع و علمی داشته و برای این مهم تعریف جدید و مدل بومی سازی شده داشته باشیم.

 علیرضا وحید زاده با اشاره به اهمیت لزوم توجه به ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی گفت: معضل خودکشی از آسیب‌هایی است که تحقیقات ومطالعات علمی زیادی پیرامون ریشه‌ها وعوامل موثر بر آن انجام شده است واز پدیده‌های اجتماعی است که به لحاظ غیر قابل جبران بودن آن بسیار مورد توجه محققان و جامعه شناسان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.
 وی افزود: بر مبنای نتایج حاصل از این پژوهش‌ها عوامل متعدد وبسیاری بر رشد وحرکت افراد به سمت آسیب زدن به خود وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به میزان همبستگی افراد و پایین بودن ارتباطات اجتماعی و همچنین یکپارچگی نظم اجتماعی بستگی دارد که این مهم لزوم توجه برنامه ریزان وطراحان برنامه‌های حمایتی به این پیش زمینه‌ها وعوامل را بیش از پیش عیان می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آمار‌های اقدام به خودکشی در جامعه نگران کننده است گفت: باید برای این آسیب اجتماعی برنامه ریزی دقیق، سریع و علمی داشته و برای این مهم تعریف جدید و مدل بومی سازی شده داشته باشیم.

گفتنی است: این نشست تخصصی که به مناسبت روز جهانی خودکشی وبا هدف بررسی راهکار‌های علمی وعملی برای پیشگیری و کنترل این پدیده شوم اجتماعی وبا حضور رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش، مهدی قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری وایوب فلاحی مدیر کل امور اجتماعی استانداری و جمع کثیری از مسئولین، روانشناسان ومشاورین فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزارشد.

برچسب ها: بهزیستی ، خودکشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار