وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد از طریق سازمان‌های بین‌المللی ۱۰ میلیون دلار به غزه کمک خواهد کرد.

دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۰ میلیون دلار استرالیا (۶.۸ میلیون دلار آمریکا) کمک‌های بشردوستانه اضافی به غزه خواهد داد.

براساس گزارش القدس، پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا گفت که این بودجه از طریق آژانس‌های سازمان ملل متحد مانند یونیسف و صندوق جمعیت ملل متحد، کمک‌ به غزه بخصوص زنان و دختران آن است.

 وونگ افزود: حمایت استرالیا با ارائه محصولات غذایی، بهداشتی و بهداشت اولیه به رسیدگی به وضعیت دشوار انسانی کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه استرالیل بر لزوم رسیدن سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان و حمایت از نیرو‌های امدادی برای انجام کار‌های حیاتی خود و همچنین بر ادامه فشار برای آتش بس، حفاظت از غیرنظامیان و آزادی زندانیان تاکید کرد.

از سویی دیگر پت کانروی، وزیر توسعه بین المللی و اقیانوس آرام در دولت استرالیا وضعیت نوار غزه را فاجعه بار توصیف و اعلام کرد که غیرنظامیان نباید بهای اقدامات وحشتناک دیگران را بپردازند و رنج آنها باید متوقف شود.

کانبرا از آغاز جنگ غزه متعهد به ارائه ۸۲.۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه شده است.

جنگ غزه تاکنون منجر به بیش از ۱۳۷ هزار شهید و مجروح شده است، که بیشتر آنها کودک و زن هستند. از سویی دیگر بیش از ۱۰هزار نفر دیگر مفقود شده‌اند.

در همین راستا ویرانی‌های عظیم و قحطی که ده‌ها کودک را به کام مرگ کشاند، یکی از بدترین بلایای انسانی در جهان را رقم زد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مم
۱۰:۳۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
مرا به خیر تو امیدی نیست / لطف کن و شر مرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
بازم دم استرالیا گرم واقعا
آخرین اخبار